endorfina events podsumowuje rok 2023
Agencja oszacowała przychody na poziomie 50 mln PLN realizując łącznie 237 projektów. Dołączyła do 27names – największej sieci niezależnych agencji eventowych w Europie, rozbudowała stałą strukturę do 34 osób rozwijając nowe kompetencje, zrealizowała szereg wydarzeń korporacyjnych, które miały miejsce w Polsce i regionie, wystartowała Beksiński.Live – swój pierwszy autorski cykl wydarzeń biletowanych oraz została uznana Agencją Eventową Roku. 2024 będzie zaś rokiem jubileuszowym, w którym agencja świętować będzie 15-lecie istnienia na rynku.
WYNIKI: To był niezwykle intensywny rok dla endorfiny. Podstawowe dane wskazują, że 2023 był kolejnym rokiem bardzo dynamicznego wzrostu. Agencja szacuje, że osiągnie przychody o ponad 29,6% wyższe niż roku poprzednim: wstępnie (do potwierdzenia pod koniec stycznia 2024) 50 mln PLN w 2023 vs. 38,56 mln PLN w 2022.
Michał Kaleta (Partner, Członek Zarządu, Dyrektor Zarządzający): Szczególnie cieszy nas fakt, że zrealizowaliśmy tak doskonały wynik realizując mniej projektów niż rok wcześniej, czyli 237 w porównaniu do 264 w 2022 roku. Świadczy to oczywiście o rosnącej skali pojedynczych wydarzeń, które realizujemy i doskonałej efektywności naszego zespołu, który nadal jest stosunkowo niewielki. Bardzo ważnym aspektem są zupełnie nowe kompetencje na naszym pokładzie. Poza rozbudowaniem i umocnieniem kluczowych działów, czyli produkcji i kreacji, stworzyliśmy nowe stanowiska odpowiedzialne za technologię, nowe media, oraz działania PR, w tym współpracę z influencerami, dzięki czemu nasze możliwości wykraczają znacznie poza ramy samej realizacji wydarzeń. W liczbie 237 kryją się również nie tylko eventy. Klienci coraz częściej zlecają nam realizację działań contentowych, BTL, produkcji video, czy nawet zadań stricte logistycznych.
ZESPÓŁ: endorfina liczy dziś 34 stałych pracowników i współpracowników. Dział produkcji to 17 osób, w tym 2 osoby na stanowiskach dyrektorskich: Ewa Wiącek (event director) i Anna Rajewska (client service director). Zespół kreacji to 10 osób, w tym również dwoje dyrektorów: szefowa działu - Agnieszka Widera (creative director) oraz wspierający zespół Dawid Wojtkiewicz (business development & creative director). Ponadto pojawiły się nowe kompetencje: Przemek Całka skupia się na R&D budując technologię do zarządzania wydarzeniami, w szczególności w ramach eventów dla dużej ilości uczestników liczonej w tysiącach. Natalia Kapuza dołączyła w roli Head of New Media skupiając się m.in. na budowie kompetencji influencer marketingowych i działań PR.
WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA: Krokiem milowym było zaproszenie przez międzynarodową organizację 27names i decyzja zarządu endorfiny o dołączeniu do niej. Zrzesza ona najbardziej prężne, niezależne agencje eventowe w całej Europie, od Ukrainy na wschodzie, po Portugalię na zachodzie. Jest to obecnie grupa 24 firm zatrudniających łącznie ponad 900 ekspertów, która działa na zasadzie jeden kraj – jedna firma.
Daje to bardzo duże możliwości współpracy przy realizacjach międzynarodowych. Co równie ważne, jest to platforma wymiany wiedzy i doświadczeń dla członków zespołów agencji, dzięki dedykowanym różnym grupom oraz co najmniej 5-ciu międzynarodowym spotkaniom organizowanym rokrocznie w różnych krajach.
KLUCZOWE PROJEKTY: 2023 to dla endorfiny również rok bardzo dużych realizacji. Na uwagę zasługują w szczególności:
- 30-lecie Rossmann Polska – wydarzenie przygotowane dla 3 000 pracowników firmy w, specjalnie na tę okoliczność zbudowanym, obiekcie o wielkości 6 500 metrów kwadratowych u podnóża Tatr.
30-lecie Rossmann Polska from endorfina events on Vimeo.
- L’Oréal Paris Laboratorium – czyli autorskie laboratorium prezentujące rozwiązania naukowe stojące za produktami francuskiej marki skierowane do influencerów, ale również otarte dla szerokiej warszawskiej publiczności.
LABORATORIUM L'ORÉAL PARIS - TO NIE MAGIA, TO NAUKA from endorfina events on Vimeo.
- Finał Ekstraligi żużlowej - dekoracje najlepszych polskich żużlowców na wrocławskim stadionie – po raz pierwszy w historii żużla celebracja mistrzostwa kraju odbyła się z takim rozmachem.
FORMAT WŁASNY: Po raz pierwszy w historii spółki zespół endorfiny wraz z zespołem agencji koncertowej L2L - Live2Listen, na czele z jej liderem Rafałem Łaszkiem, stworzył w pełni autorski i niepowtarzalny format rozrywkowy o nazwie „Beksiński.Live”.
W przestrzeni największych polskich aren zostało wprawione w ruch i przepuszczone przez filtr nowoczesnych technologii, w tym sztucznej inteligencji, malarstwo Zdzisława Beksińskiego. Wydarzenie opiera się na muzyce skomponowanej przez Michała Wasilewskiego i Kamila Zawiślaka - Wishlake'a, którzy podjęli się przełożenia malarstwa mistrza i towarzyszących mu emocji na dźwięki i słowa. W pierwszych trzech lokalizacjach: wrocławskiej Hali Stulecia, warszawskim Torwarze oraz katowickiej Hali Ludowej wystąpili również muzyczni goście, którzy zaśpiewali specjalne aranżacje swoich utworów również przygotowane przez Wasilewskiego. Byli to Katarzyna Nosowska, Błażej Król, Piotr Rogucki oraz O.S.T.R. Na kolejnych wydarzeniach, zaplanowanych w Łodzi (Atlas Arena), Trójmieście (Ergo Arena), oraz Krakowie (Tauron Arena) pojawią się również Natalia Szroeder i Fisz.
Maciej Ledzion (Partner, Członek Zarządu): Projekt Beksiński.Live poza sukcesem komercyjnym, który przyniósł w pełni sprzedane hale podczas trzech pierwszych eventów i łącznie 18 tysięcy widzów, ma również niebagatelny wpływ na promocję kultury i sztuki na najwyższym poziomie wśród szerokiego grona odbiorów. To również nowy rozdział w historii endorfiny, ponieważ otwiera przed nami ogromne możliwości realizacji wydarzeń biletowanych na dużą skalę. Także przykład na to, jak w absolutnie partnerski sposób mogą ze sobą współpracować komplementarne kompetencyjnie agencje: endorfina wnosząc know-how na poziomie kreacji contentu i reżyserii rozbudowanych spektakli a L2L – Live2Listen: organizacji, promocji i komunikacji oraz sprzedaży wydarzeń biletowanych.
NAGRODY: endorfina została Agencją Eventową Roku w ramach MP Power Awards – największego konkursu branży eventowej organizowanego przez redakcję portalu Meetingplanner.pl. Uzyskała również tytuł Tony Stark Eventów w raporcie o rynku agencji eventowych przygotowywanym corocznie przez Media&Marekting Polska wspólnie z Kantar. W 2023 agencja otrzymała łącznie 16 nagród, wyróżnień i nominacji w polskich i międzynarodowych konkursach, takich jak wspomniane MP Power Awards, Golden Arrow, Eventex czy BEA - Best Events Awards, m.in. za projekty jak m.in. Perspektywy Women in Tech Summit. Ponadto Michał Kaleta – Managing Director endorfiny otrzymał tytuł Meeting Planner Agencja Eventowa podczas MP Power Awards oraz został wyróżniony przez Eventex umieszczeniem w rankingu TOP50 najbardziej wpływowych osób w branży eventowej w Europie, oraz TOP100 na świecie.
Michał Kaleta: 2023 rok był dla nas absolutnie rekordowy pod każdym względem. Poza wynikami i osiągnięciami chciałbym jednak podkreślić, że naszym największym sukcesem jest niezmiernie wysoka retencja członków zespołu. Wiele osób jest z nami od więcej niż 5 lat, co w branży nie jest standardem. Zespół, który dziś tworzymy jest nie tylko niezmiernie kompetentny, silny i mogę śmiało stwierdzić, potrafiący zrealizować wydarzenia na miarę ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich. To również grupa, która ma olbrzymią potrzebę wspierania się i wzajemnego edukowania niezależnie od stopnia w organizacji. To wielki powód do dumy!
Maciej Ledzion: W 2024 wchodzimy pełni optymizmu. To będzie dla nas rok szczególny. W 2024 będziemy świętować 15-lecie istnienia firmy na rynku. Mamy już w planach kilka niespodzianek, które mamy nadzieję będą miały pozytywny wpływ na branżę kreatywną i rozrywkową. Patrzymy również w przyszłość bardzo odważnie planując strategię na kolejną dekadę czy 15-lecie. Nie możemy dziś powiedzieć zbyt wiele, ale mamy poczucie, że mamy wszelkie narzędzia i energię, by w kolejnych latach stawiać coraz większe wyzwania konkurencji licząc na to, że ta również nie przestanie nas inspirować do działania.
endorfina events, czołowa agencja eventowa wyróżniana w ostatnich latach ponad 40-krotnie w Polsce i za granicą. Pracuje dla największych marek realizując 5 rodzajów projektów: wydarzenia korporacyjne (gale, kongresy); działania experiential marketingowe (premiery produktów, akcje promocyjne); eventy transmitowane na żywo (TV, transmisje online); stoiska (targi, festiwale muzyczne); własne formaty biletowane. Na swoim koncie ma realizacje w kilkunastu krajach Europy, m.in. dla: Rossmann, L’oreal, Brown Forman, GE Healthcare, Ekstraklasa, T-Mobile, CCC czy Adidas.