eMarketer: rynki wschodzące napędzają wzrosty Facebooka
Indie, Brazylia i Rosja, a także region Bliskiego Wschodu i Afryki, najbardziej przyczyniają się do wzrostu globalnej liczby użytkowników Facebooka - wynika z szacunków firmy eMarketer.
Według eMarketera, w 2013 roku Facebook przekroczy granicę 1 miliarda aktywnych użytkowników, czyli takich, którzy logują się do serwisu z poziomu dowolnego urządzenia przynajmniej raz w miesiącu. Najszybszy wzrost społecznościowy portal ma w tym roku zanotować w regionach Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu i Afryki oraz w Ameryce Łacińskiej - w każdym z nich o ok. 30 proc. lub więcej. W roku 2014 Facebook ma mieć już 1,26 miliarda aktywnych użytkowników na świecie, a w 2017 - 1,77 miliona.
Ponadto w 2013 roku z serwisu aktywnie korzystać ma 63 proc. użytkowników portali społecznościowych z całego świata, a w roku 2017 - 69,5 proc.
Znacznie wolniejsze niż na rynkach wschodzących ma być tempo wzrostu w USA, Wielkiej Brytanii i Europie Zachodniej. W bieżącym roku aktywnie z Facebooka ma korzystać ok. połowa populacji zarówno w USA, jak i w Wielkiej Brytanii. Natomiast w całej Europie Zachodniej penetracja ma sięgnąć 37 proc., z przewidywanym wzrostem do 43 proc. w 2017 roku.
Odsetek użytkowników internetu z całego świata korzystających z Facebooka ma zwiększyć się z 42,6 proc. w 2013 roku do 54,7 proc. w roku 2017. W Ameryce Północnej w tym roku wskaźnik ten ma sięgnąć 46,6 proc., a w Ameryce Łacińskiej i Europie Zachodniej - ponad 30 proc., ale dużo niższe proporcje przewidywane są dla Bliskiego Wschodu i Afryki oraz Azji i Pacyfiku.
W ciągu ostatnich dwóch lat najwyższy wzrost liczby użytkowników Facebooka był obserwowany w regionie Azji i Pacyfiku. Podobnie ma być w latach kolejnych, z najwyższymi wskaźnikami w takich krajach jak Indie, Japonia i Indonezja. Szybkie tempo wzrostu ma zostać odnotowane także w regionie Biskiego Wschodu i Afryki, ale ze znacznie mniejszej bazy 127,4 miliona użytkowników w 2012 roku (227 mln - Azja i Pacyfik).
Region Azji i Pacyfiku jest liderem nie tylko jeśli chodzi o tempo wzrostu, ale także samą liczbę użytkowników społecznościowego portalu. Według szacunków eMarketera, w 2013 roku co najmniej raz w miesiącu z Facebooka będzie tam korzystać 616 milionów internautów, z czego prawie połowę mają stanowić użytkownicy z Indii. Druga pod względem liczby użytkowników serwisu jest Ameryka Łacińska, a dzięki szybkiemu wzrostowi trzecie miejsce ma w tym roku Ameryce Północnej odebrać region Bliskiego Wschodu i Afryki.
Jednocześnie najwyższe wskaźniki penetracji mają rynki dojrzałe Ameryki Północnej i Europy Zachodniej. Przykładowo w Kanadzie z Facebooka aktywnie w tym roku korzystać ma blisko połowa populacji, a w Holandii - prawie 2/3.
Dołącz do dyskusji: eMarketer: rynki wschodzące napędzają wzrosty Facebooka