SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Eksperci SMB chcą uregulować loterie SMS-owe

Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego zaczyna formować panel ekspercki. Jego członkowie chcą wprowadzić standardy realizacji dużych loterii opartych na SMS-ach.

Panel ekspercki, którego formowanie rozpoczęło Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, będzie miał na celu wypracowanie zestawu zaleceń i dobrych praktyk, pozwalających wyeliminować nadużycia w trakcie realizacji loterii o zasięgu masowym. Organizacja chce przede wszystkim zakazać wysyłania w wiadomościach zachęcających do udziału w takich akcjach błędnych danych na temat cen konkursowych SMS-ów oraz komunikatów typu „do wygranej został już tylko jeden krok”.

Ponadto SMB zamierza uregulować częstotliwość i liczbę SMS-ów zachęcających do wysłania kolejnego zgłoszenia. „Ideą jest opracowanie założeń, które z jednej strony ograniczą ilość spamu, z drugiej jednak będą gwarantowały określoną stopę zwrotu z inwestycji poniesionej przez organizatora na projekt” – czytamy w komunikacie stowarzyszenia. Zdaniem organizacji dobrym rozwiązaniem w tej kwestii mogłaby być opcja „opt-out”, polegająca na przekazywaniu odbiorcy komendy, której wysłanie wypisuje go z listy odbiorców kolejnych SMS-ów zachęcających do loterii.

Borys Wróbel, kierujący w Stowarzyszeniu Marketingu Bezpośredniego grupą interaktywną i mobilną, podkreśla, że rozpoczynane właśnie prace mają na celu „ograniczenie postrzegania SMS-owych kanałów komunikacji jako tych dostarczających treści w sposób inwazyjny i nie zawsze pożądany”. Zdaniem Wróbla należy też bardziej wyeksponować różnice między loteriami SMS-owymi a marketingiem mobilnym.

Do zespołu eksperckiego powołanego przez SMB zostali zaproszeni reprezentanci integratorów oraz podmiotów zaangażowanych w realizacje telewizyjnych i operatorskich megaloterii.

Dołącz do dyskusji: Eksperci SMB chcą uregulować loterie SMS-owe

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marek
Wielki szum wokół loterii smsowych wynika z nieznajomości podstawowej zasady – czytania regulacji prawnych! Zamieszanie wokół Pustego SMSa jest dla mnie niezrozumiałe. Ludzie wygrywają. Loteria posiada swoją stronę internetową na której znajduje się regulamin… Ale cóż, trochę tekstu i człowiek się gubi.
odpowiedź
User
doniek
masz trochę racji. I nie chodzi tu już tylko i wyłącznie o Pustego Smsa, ale również pozostałe, popularne loterie. Jak choćby BMW Orange. Której zresztą organizowana jest już trzecia edycja.
Wystarczyłoby tylko przed wysłaniem smsa, zapoznać się z regulaminem gry i wszystko byłoby jasne. No, ale wiadomo trzeba na to poświęci trochę czasu, a to już nie każdemu się chce.
odpowiedź
User
pablo
a jak myślicie skąd się wziął ostatnimi czasy, taki duży boom na loterie smsowe? Bo jak nie, wspominana wcześniej Orange robi kolejną edycję z BMW, to zaraz Pusty SMS startuje, loteria w TVP, czy Radio Zet? Zadziałała tu zasada: jest popyt to jest i podaż? Czy może jeszcze co innego?
odpowiedź