Edelman: darmowe narzędzia do wyszukiwania social media influencers
Agencja Edelman wprowadziła na rynek narzędzi BlogLevel i TweetLevel do wyszukiwania i monitorowania liderów opinii w blogosferze i na platformie Twitter.
Edelman zaprezentował rozwiązanie BlogLevel oraz wersję 2.0 rozwiązania TweetLevel. To bezpłatne narzędzia umożliwiające identyfikowanie osób (tzw. social media influencers) wywierających największy wpływ na uczestników wybranych społeczności w social media. Narzędzie TweetLevel wyszukuje wpływowych użytkowników w serwisie Twitter, natomiast BlogLevel realizuje to samo zadanie w blogosferze.
Oba narzędzia oferują, niezależnie od języka i kraju, analizę danych przy wykorzystaniu opatentowanego algorytmu śledzącego i oceniającego blogerów oraz tweeterów na podstawie wywieranego przez nich wpływu. Weryfikacja odbywa się przy użyciu 40 różnych wskaźników. Osoby oceniane najwyżej to według metodologii Edelmana tzw. "idea starters" - twórcy oryginalnych koncepcji, które są podchwytywane przez "amplifiers" - osoby, które wzmacniają i rozprzestrzeniają dyskusję.
Agencja opracowała narzędzia z myślą o użytku wewnętrznym, a zarówno algorytm, jak i same narzędzia zostały powszechnie udostępnione.
Wersje beta BlogLevel i TweetLevel zostały poddane testom przez ponad 400 osób (w tym profesorów uczelni wyższych, analityków branżowych, specjalistów ds. marketingu, dziennikarzy i specjalistów ds. zarządzania markami), które wykorzystały je w celu śledzenia wpływowych użytkowników dyskutujących na różne tematy, zakresu zainteresowania określonym tematem i liczby powiązanych z nim komentarzy, dialogu między użytkownikami i treści, którymi się dzielą, a także tematów omawianych przez poszczególnych blogerów i tweeterów, jak również wpływu, który wywierają oraz czynników wywierających wpływ na nich samych.
Więcej informacji o narzędziach BlogLevel i TweetLevel można znaleźć tutaj (często zadawane pytania) i tutaj (prezentacja instruktarzowa).
Dołącz do dyskusji: Edelman: darmowe narzędzia do wyszukiwania social media influencers