SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Dzień dobry TVN” zmniejszyło przewagę nad “Pytaniem”

“Dzień dobry TVN” w okresie od września ub.r. do czerwca br. miało większą oglądalność niż konkurencyjne “Pytanie na śniadanie” Dwójki. Oba programy straciły widzów, jednak to magazyn TVN zanotował znacznie większy spadek.

“Dzień Dobry TVN” w dni powszednie śledziło średnio 612 tys. osób, co dawało TVN-owi 15,66 proc. udziału w grupie 4+ i 18,60 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Program stracił ponad 60 tys. widzów w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, gdy gromadził przed ekranami telewizorów 675 tys. oglądających, a udział stacji wynosił odpowiednio 17,15 proc. i 19,38 proc.

>>> Alicja Resich-Modlińska: To TVN kopiuje „Pytanie na śniadanie”

Z kolei nadawane w Dwójce “Pytanie na śniadanie” zanotowało w minionym sezonie średnią oglądalność na poziomie 542 tys. widzów. Udział TVP 2 w czasie emisji magazynu wyniósł 14,29 proc. w 4+ i 11,73 proc. w 16-49. Rok wcześniej, morning show Dwójki gromadził tylko ok. 15 tys. widzów więcej - średnio 556 tys., a jego udział wynosił odpowiednio 14,41 proc. i 12,45 proc.

Dni powszednie     Wszyscy 4+ 16-49
Program Stacja Okres AMR SHR % SHR %
 
DZIEN DOBRY TVN TVN 06.09.2010-24.06.2011 612 174 15,66% 18,60%
7.09.2009 – 25.06.2010 674 829 17,15% 19,38%
 
PYTANIE NA SNIADANIE TVP 2 06.09.2010-24.06.2011 542 107 14,29% 11,73%
7.09.2009 – 25.06.2010 556 318 14,41% 12,45%


Trzy najpopularniejsze odcinki “DD TVN” w sezonie 2010/2011 przekroczyły liczbę miliona widzów. Były to jednak wydania pokazane w dni świąteczne (m.in. 3 maja i 6 stycznia), gdy nie było “Pytania na śniadanie”. Natomiast najchętniej oglądane odcinki tego drugiego magazynu miały ponad 800 tys. oglądających.

Top 10 wydań “Dzień dobry TVN”
Dni powszednie Wszyscy 4+ 16-49
Lp. Data AMR SHR % SHR %
1 03-05-2011 1 168 184 13,79% 15,62%
2 06-01-2011 1 101 918 14,58% 17,15%
3 11-11-2010 1 005 012 13,17% 17,83%
4 23-06-2011 972 468 14,36% 16,16%
5 01-11-2010 943 188 12,69% 13,82%
6 02-05-2011 935 750 17,59% 21,06%
7 31-12-2010 851 474 15,40% 17,86%
8 27-01-2011 818 901 16,83% 20,90%
9 03-02-2011 799 866 17,59% 19,87%
10 24-12-2010 799 271 13,95% 17,14%
11 12-11-2010 798 162 15,92% 20,21%
12 01-12-2010 789 384 17,53% 21,57%
13 29-11-2010 780 996 18,06% 21,60%
14 23-02-2011 772 739 16,02% 20,96%
15 07-01-2011 764 610 16,19% 18,84%
Wirtualnemedia.pl
Top 10 wydań “Pytania na śniadanie”
  Wszyscy 4+ 16-49
Lp. Data AMR SHR % SHR %
1 25-01-2011 814 173 18,02% 13,42%
2 14-02-2011 801 814 17,07% 14,31%
3 28-12-2010 785 443 14,85% 13,01%
4 16-02-2011 778 376 17,48% 15,41%
5 18-02-2011 748 339 17,05% 15,52%
6 27-01-2011 743 937 15,23% 13,32%
7 01-02-2011 739 753 16,73% 11,99%
8 30-12-2010 735 381 14,20% 12,70%
9 07-02-2011 727 640 16,93% 14,32%
10 03-03-2011 723 597 17,74% 14,47%
11 27-12-2010 720 936 13,36% 13,15%
12 31-01-2011 719 445 15,69% 11,63%
13 03-01-2011 710 478 16,36% 13,85%
14 16-03-2011 702 178 16,50% 14,61%
15 23-02-2011 699 274 14,59% 11,66%


Z kolei wydania weekendowe “Dzień dobry TVN” śledziło średnio 984 tys. widzów przy udziale na poziomie 14,99 proc. w 4+ i 17,55 proc. w 16-49. Rok wcześniej widownia morning show w soboty i niedziele wynosiła 1,05 mln osób, miało ono także wyższe udziały (odpowiednio 15,71 proc. i 17,89 proc.). Program pozostał jednak liderem pasma, drugie miejsce z udziałem na poziomie 13,50 proc. zajął Polsat, a trzecia była TVP 2 (12,66 proc.).

Weekendy     Wszyscy 4+ 16-49
Program Stacja Okres AMR SHR % SHR %
DZIEN DOBRY TVN TVN 4.09.2010-26.06.2011 983 929 14,99% 17,55%
5.09.2009-27.06.2010 1 047 727 15,71% 17,89%


>>> Remik Maścianica: Morning show to dochodowy biznes

Wpływy reklamowe z wydań “Dzień dobry TVN” nadawanych w dni powszednie wyniosły 108 mln zł, zaś “Pytanie na śniadanie” przyniosło z reklam w tym samym okresie 74 mln zł. Przychody weekendowego “DD TVN” to z kolei 70 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

“Pytanie na śniadanie” przez całe lato emitowane będzie normalnie w dni powszednie o 8.30   Natomiast “Dzień dobry TVN” w okresie wakacyjnym będzie mieć tylko wydania weekendowe.

Dołącz do dyskusji: “Dzień dobry TVN” zmniejszyło przewagę nad “Pytaniem”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hanka
i nic dziwnego - ddtvn w kółko produkuje remik maścianica, program jest nudny, maścianica powiela własne pomysły, a nikt go nie wyrzuci, bo to były facet sandry walter.
0 0
odpowiedź
User
Monicza
Jak ten program ma mieć wyniki oglądalności, skoro to już dawno stało się nudne!!! Ci sami prowadzący praktycznie, zero polotu i kreatywności.
I nie tylko o DDTVN chodzi. Większość programów z ramówki tej stacji, to jakiś żart, kpina z widza.
0 0
odpowiedź
User
macius
a tak narzekacie na TVP2, moim zdaniem pytanie coraz czesciej jest ciekawsze. Nie uwazacie?
0 0
odpowiedź