Dwutygodniki poradnikowe straciły w I kwartale. „Przyjaciółka” liderem sprzedaży
W I kwartale 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych była „Przyjaciółka”. Wszystkie magazyny zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Pani Domu”.
Średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w I kwartale 2014 roku wyniosła 371 850 egz. i w porównaniu do I kwartału 2013 roku spadła o 10,95 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugą lokatę zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 17,03 proc. do 310 201 egz.
Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Pani Domu” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 204 433 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 22,21 proc.
Za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer). W badanym okresie sprzedawał się średnio w liczbie 200 338 egz., po spadku w skali roku o 18,38 proc.
Porównanie z I kwartałem 2013 roku
Wirtualnemedia.pl | I kwartał | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Przyjaciółka | 446 405 | 371 850 | 371 850 | 512 040 | 418 392 | 417 553 |
Tina | 403 862 | 310 201 | 310 201 | 482 410 | 373 861 | 373 861 |
Pani Domu | 272 997 | 204 524 | 204 433 | 313 345 | 262 883 | 262 792 |
Naj | 258 270 | 200 338 | 200 338 | 344 752 | 245 439 | 245 439 |
W marcu 2014 liderem również była „Przyjaciółka”, której wynik sprzedażowy w porównaniu do marca 2013 roku zmniejszył się o 16 proc. do 320 542 egz. Drugie miejsce należało do „Tiny” (268 646 egz.; w dół o 19,46 proc.), a trzecie - do „Pani Domu” (184 932 egz.; - 21,55 proc. - największy spadek w zestawieniu).
Porównanie z marcem 2013 roku
Wirtualnemedia.pl | marzec | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Przyjaciółka | 402 000 | 320 542 | 320 542 | 485 780 | 384 552 | 381 616 |
Tina | 372 301 | 268 646 | 268 646 | 462 403 | 333 536 | 333 536 |
Pani Domu | 253 210 | 185 023 | 184 932 | 293 250 | 235 817 | 235 726 |
Naj | 224 871 | 163 825 | 163 825 | 317 761 | 185 573 | 185 573 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Dwutygodniki poradnikowe straciły w I kwartale. „Przyjaciółka” liderem sprzedaży