SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dwie duże firmy reklamy zewnętrznej poza Mediapanelem

Od jesieni badanie Mediapanel realizowane przez firmę Gemius obejmuje też reklamę zewnętrzną, zarówno nośniki tradycyjne i cyfrowe. Nie biorą w nim jednak udziału dwaj spośród największych graczy na rynku outdoorowym: Ströer Polska i Screen Network Polska. Druga z nich tłumaczy nam dlaczego. 

Pomiar reklamy zewnętrznej został włączony do Mediapanelu jesienią 2024 roku z inicjatywy reprezentantów rynku reklamy zewnętrznej oraz Gemiusa.

Projekt realizowany jest we współpracy z OOHlife Izbą Gospodarczą (dawniej IGRZ). W badaniu dostępne są dane dotyczące nośników AMS, Clear Channel Poland, Jet Line, Synergic oraz Warexpo. Te firmy są założycielami OOHlife. Do Izby raportują też inny firmy outdoorowe, w tym jedne z największych na rynku outdoorowym, czyli Ströer Polska i Screen Network Polska. Jednak ich nośniki badaniem Mediapanel nie są objęte. 

Dlaczego? Ströer Polska nie odpowiedział na nasze pytania dotyczące tej decyzji. Z kolei w imieniu Screen Network głos zabrał Tymon Betlej, doradca zarządu. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl wyjaśnił, że zarząd Screen Network w żaden sposób nie kwestionuje jakości ani wiarygodności badań realizowanych poprzez Mediapanel.

 – Przeciwnie, uważa je za bardzo potrzebne narzędzie do analizy danych w zakresie oglądalności oraz oceny potencjału medialnego tradycyjnej reklamy zewnętrznej (OOH). Jednocześnie uważa, że na dzień dzisiejszy Mediapanel nie jest przystosowany do analizy oglądalności w przypadku reklam cyfrowych (DOOH), które są emitowane w tzw. pętlach reklamowych - podkreślił Tymon Betlej.

Jak badany jest outdoor w Mediapanelu?

Wyniki prezentowane w badaniu Mediapanel opracowane są na podstawie dwóch źródeł danych: reprezentatywnej próby osób wyposażonych w urządzenia pomiarowe Gemius, które dostarczają informacji o ich lokalizacji oraz współrzędnych geograficznych nośników reklamy zewnętrznej, pochodzących od firm zrzeszonych w OOHlife. 

Zakres prezentowanych danych obejmuje tradycyjne nośniki reklamy zewnętrznej (OOH), jak i nośniki cyfrowe (Digital OOH), zarówno outdoorowe, jak i indoorowe. Dane na temat oglądalności nośników out of home publikowane są codziennie, a użytkownicy mogą z nich korzystać zarówno poprzez interfejs online, jak i za pośrednictwem API. 

– Pomiar reklamy zewnętrznej w badaniu Mediapanel to kolejny kamień milowy w rozwoju samego badania, ale też badań mediów w Polsce – mówił Jarosław Pawlak, kierownik rozwoju badania Mediapanel. – Innymi słowy, Mediapanel staje się – po internecie, telewizji i radiu – standardem pomiaru również reklamy zewnętrznej w ujęciu cross-mediowym. Poprzez Mediapanel, outdoor staje się porównywalny z innymi mediami – dodał. 

Dołącz do dyskusji: Dwie duże firmy reklamy zewnętrznej poza Mediapanelem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl