Duży spadek wpływów reklamowych 'Dziennika' i 'Rzeczpospolitej'
Wpływy reklamowe dzienników w lutym 2009 roku spadły o 15 proc. wporównaniu do analogicznego okresu rok temu. Najwięcej stracił'Dziennik', najmniejszy spadek odnotował "Fakt" a liderem pozostała"Gazeta Wyborcza".
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w lutym 2009 rokucennikowe wpływy z reklam do poziomu 65,96 mln zł, czyli o 15 mlnzł wobec analogicznego okresu 2008 - wynika z monitoringu gazetcodziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się dziennik "Polska" (Polskapresse),który zanotował przychody reklamowe na poziomie 23,4 mln zł (spadeko 3,1 mln zł). Trzecie miejsce przypadło dla "Faktu" (Axel SpringerPolska) - 13,38 mln zł (spadek o 0,6 mln zł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły 179,9 mln zł wlutym 2009 r. wobec 211,8 mln zł w analogicznym okresie 2008 roku(dane cennikowe, dane bez autopromocji).
Rok /Miesiąc | II.2009 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 179 933 858 zł |
GAZETA WYBORCZA | 65960 900 zł |
POLSKA | 23430 779 zł |
FAKT | 12447 337 zł |
RZECZPOSPOLITA | 11026 035 zł |
DZIENNIK | 9 553076 zł |
Rok /Miesiąc | II.2008 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 211 875 190 zł |
GAZETA WYBORCZA | 81122 123 zł |
POLSKA | 26481 152 zł |
RZECZPOSPOLITA | 14765 357 zł |
DZIENNIK | 14542 028 zł |
FAKT | 13045 855 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor
Raport
Dołącz do dyskusji: Duży spadek wpływów reklamowych 'Dziennika' i 'Rzeczpospolitej'