SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dużo więcej reklam aut w telewizji, radiu i kinach. Volkswagen z największym budżetem

Producenci i importerzy samochodów osobowych w styczniu br. wydali na reklamy poza internetem 23,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Zwiększyli swoją obecność w telewizji, radiu, magazynach i kinach, a ograniczyli w dziennikach i na outdoorze. Liderem wydatków był Volkswagen Group Polska.

Z raportu o wydatkach cennikowych przygotowanego przez Kantar Media dla serwisu Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. importerzy i producenci samochodów osobowych wydali na reklamy w mediach poza internetowych 99,01 mln zł. Było to 23,4 proc. więcej niż w styczniu 2014 roku.

Najwięcej przeznaczyli na reklamy w telewizji - 45,9 mln zł, o 9,7 proc. więcej niż rok wcześniej. Zwiększyli też nakłady na obecność reklamową w stacjach radiowych - o 12,2 proc., do 30,2 mln zł. Magazyny na reklamach samochodów osobowych zarobiły w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. o 35,5 proc. więcej (7,1 mln zł), a kina - aż 20 razy więcej (12 mln zł).

W pierwszym miesiącu br. mniej było reklam aut osobowych w dziennikach (spadek wydatków o 41,2 proc., do 1,7 mln zł) i na nośnikach reklamy zewnętrznej (spadek o 24,8 proc., do 2,1 mln zł).

Styczeń tradycyjnie już od lat jest miesiącem, w którym importerzy wyprzedają auta z poprzedniego rocznika. Ten czynnik determinuje też komunikację reklamową - większość reklam podkreślała właśnie niższe ceny aut wyprodukowanych w 2014 roku.

Do wzrostu wydatków reklamowych w styczniu br. mogły przyczynić się wyniki sprzedażowe importerów w 2014 roku - branża zanotowała kilkuprocentowy wzrost sprzedaży nowych samochodów w skali roku. Trend ten utrzymuje się.

Według Carmarket.com.pl w styczniu br. sprzedano w Polsce 32 888 nowych aut osobowych i lekkich dostawczych, o 2 proc. więcej niż rok wcześniej. Najwięcej sprzedało się samochodów marki Skoda (4 577), Toyota (3 527) i Volkswagen (3 217).

Cennikowe wydatki na reklamy samochodów osobowych (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I 2014

I 2015

zmiana proc.

Telewizja

41 817 985 zł

45 880 539 zł

9,7

Radio

26 922 868 zł

30 213 134 zł

12,2

Kina

589 908 zł

12 011 881 zł

1936,2

Magazyny

5 260 775 zł

7 126 706 zł

35,5

Outdoor

2 813 288 zł

2 114 965 zł

-24,8

Gazety

2 838 571 zł

1 668 142 zł

-41,2

razem

80 243 395 zł

99 015 367 zł

23,4


Największym reklamodawcą w styczniu br. wśród importerów aut osobowych był Volkswagen Group Polska, producent samochodów takich marek jak Skoda, Volkswagen i Audi. Na reklamy w mediach pozainternetowych wydał 34,7 mln zł, o 36,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce na reklamowym podium zajął General Motors Poland, właściciel m.in. marki Opel. Koncern zostawił w mediach 8,8 mln zł, o 39,2 proc. więcej w skali roku. Wydatki Toyota Motor Poland wzrosły natomiast o 81,3 proc. - do 7,2 mln zł. Toyota od dłuższego czasu regularnie promuje swoje auta m.in. w telewizji i radiu reklamami z udziałem Włodzimierza Zientarskiego.

Z kolei Fiat Auto Poland zwiększył cennikowe wydatki o 63,1 proc. (do 6,1 mln zł), a Kia Motors Polska - o 69,4 proc., do blisko 6 mln zł.

Cennikowe wydatki na reklamy samochodów osobowych

(bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I 2014

I 2015

zmiana proc.

VOLKSWAGEN GROUP POLSKA

25 481 002 zł

34 741 861 zł

36,3

GENERAL MOTORS POLAND

6 326 821 zł

8 809 461 zł

39,2

TOYOTA MOTOR POLAND

3 978 973 zł

7 213 363 zł

81,3

FIAT AUTO POLAND

3 709 413 zł

6 050 149 zł

63,1

KIA MOTORS POLSKA

3 532 969 zł

5 985 420 zł

69,4

wszyscy reklamodawcy

80 243 395 zł

99 015 367 zł

23,4

Dołącz do dyskusji: Dużo więcej reklam aut w telewizji, radiu i kinach. Volkswagen z największym budżetem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl