Analitycy DM BDM zachęcają do zakupy akcji Wirtualnej Polski. "Akumuluj"
Analitycy DM BDM, w raporcie z 23 sierpnia, wznowili wydawanie rekomendacji dla Wirtualnej Polski od zalecenia "akumuluj", wyznaczając cenę docelową na poziomie 129,1 zł.

"Wznawiamy pokrycie analityczne dla Wirtualna Polska Holding (WPL). Uwzględniając przyjęte przez nas założenia, wydajemy dla walorów WPL zalecenie Akumuluj z ceną docelową 129,1 zł/akcję, czyli ok. 11,5 proc. powyżej obecnego kursu rynkowego" - napisano.
"Wycenę sporządziliśmy w oparciu o model DCF oraz o analizę mnożnikową. Za pomocą metody DCF otrzymaliśmy wartość 124,6 zł/akcję. Z kolei analiza mnożnikowa w oparciu o EV/EBITDA na lata 2023-2025 wskazuje na cenę 133,7 zł/akcję. Końcowa wycena jest średnią arytmetyczną z zastosowanych dwóch metod" - dodano.
Analitycy zwrócili uwagę, że spółka odczuła negatywnie pogorszenie sytuacji na rynku reklamy internetowej z przełomu 2022/2023.
"Założyliśmy, że obszar reklamy w WPL w 2Q’23 nadal wykazywał względnie słabe odczyty, co będzie m.in. efektem umocnienia segmentów tradycyjnych nośników reklamy oraz wysokiej bazy porównawczej z ubiegłego roku dla biznesu WPL. W segmencie reklama i subskrypcje, wg nas, EBITDA skor. może wynieść 66,6 mln zł (względem danych pro forma z 2Q’22 na poziomie 73,8 mln zł). W segmencie turystyka staramy się uwzględnić wysoki popyt (zwłaszcza dla wakacje. pl) i w samym 2Q’23 założyliśmy, że EBITDA skor. może wynieść 23,6 mln zł (względem danych pro forma z 2Q’22 na poziomie 17,4 mln zł)" - napisano.
"Przygotowujemy się na scenariusz, że wraz z zakończeniem pierwszego półrocza br. WPL wejdzie w bardziej optymistyczne okienko wynikowe (co powinno być widać już od 3Q’23). Liczymy, że drugie półrocze br. wskaże na mocne wyniki segmentu turystyka oraz stopniową odbudowę wyników w segmencie reklama i subskrypcje. Na tej podstawie założyliśmy, że w drugim półroczu zarówno 3Q, jak i 4Q powinny wskazać na wzrost EBITDA w relacji rdr" - dodano.
Analitycy spodziewają się, że WPL w najbliższych okresach będzie chciała mocno zaakcentować rozwój modelu subskrypcji w ramach segmentu reklama i subskrypcje. Drugim obszarem istotnych zmian jest transformacja segmentu turystyki w kierunku modelu transakcyjnego.
Depesza jest skrótem rekomendacji wydanej przez Dom Maklerski BDM S.A. Jej autorem jest Maciej Bobrowski. Pierwsze rozpowszechnienie rekomendacji nastąpiło 23 sierpnia, o godzinie 08.39.
Rekordowe wyniki Wirtualnej Polski
W drugiej połowie ub.r. Wirtualna Polska Holding przeprowadziła serię innych akwizycji. Oprócz kupna Audioteki - wyłożyła 12,6 mln zł na 40 proc. udziałów spółki zarządzającej platformą crowdfundingową Patronite, 28 mln zł (plus ewentualnie 9 mln zł) za 100 proc. udziałów Mediapopu, wydawcy m.in. Jastrzabpost.pl, Pysznosci.pl i Genialne.pl, 1,4 mln zł za Benchmark.pl oraz 20,9 mln zł za przejęła 44,5 proc. udziałów e-sklepu meblowo-wnętrzarskiego Selsey (wniosła do niego aportem Homebooka, wycenionego na 12 mln zł).
Ponadto zrealizowała swoje pierwsze przejęcie zagraniczne: za ok. 83 mln euro kupiła węgierską firmę Szallas, właściciela platform turystycznych do rezerwacji zakwaterowania na Węgrzech oraz w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Cały holding Wirtualna Polska w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych pro forma o 23 proc. do 310,45 mln zł i skorygowanego zysku EBITDA z 72,36 do 76 mln zł. Natomiast do spadku zysku o 28,8 mln zł przyczyniły się konsekwencje zeszłorocznych przejęć: wyższe koszty obsługi zadłużenia i amortyzacji.
Dołącz do dyskusji: Analitycy DM BDM zachęcają do zakupy akcji Wirtualnej Polski. "Akumuluj"