Dla kogo globalny budżet medialny Heinekena?
Heineken rewiduje swoje globalne zobowiązania medialne w zakresie planowania i zakupu mediów.
Obecnie firma piwowarska korzysta z usług różnych domów mediowych na różnych rynkach. Teraz z myślą o oszczędnościach chce zatrudnić jedną agencję do obsługi wszystkich swoich marek.
O globalny budżet medialny Heinekena, którego wartość szacuje się na 350 milionów dolarów, rywalizują pracujące aktualnie dla firmy domy mediowe Starcom MediaVest (Publicis) i Mindshare (WPP).
Ostateczna decyzja co do wyboru jednej z agencji ma zapaść w połowie przyszłego roku. Zwycięski dom mediowy na początek skupi się na czołowych 15 rynkach, odpowiadających za 85 proc. wydatków medialnych Heinekena. Jednym z tych rynków jest Polska, a pozostałe to USA, Hiszpania, wielka Brytania, Rosja, Włochy, Meksyk, Francja, Holandia, Portugalia, Irlandia, Rumunia, Brazylia, Finlandia i Nigeria.
Starcom MediaVest odpowiada obecnie za medialny budżet Heinekena w USA, Meksyku i Wielkiej Brytanii, a Mindshare w Irlandii i Holandii.
Dołącz do dyskusji: Dla kogo globalny budżet medialny Heinekena?