Disney+ ma ponad 118 mln użytkowników. Ale jest słabiej niż zakładano
W trzecim kwartale br. platforma streamingowa Disney+ odnotowała znaczne spowolnienie wzrostu liczby abonentów. We wrześniu miała 118,1 mln klientów płacących za dostęp do serwisu. To znacznie mniej niż szacowano.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/disney-plus655.jpg)
The Walt Disney Company ogłosił najnowsze wyniki za trzeci kwartał br. Usługa Disney+ na koniec września 2021 r. ma 118,1 mln użytkowników. To tylko o 2,1 mln więcej niż w lipcu br. Analitycy przewidywali, że w ciągu trzech miesięcy przybędzie ponad 10,2 mln nowych klientów serwisu. Chociaż wynik rok do roku poprawił się o 60 proc. - z 73,7 mln w ub.r. do 118,1 mln abonentów w tym, to w drugim kwartale br. wzrost był dwukrotny w stosunku do liczby subskrybentów z drugiego kwartału 2020 r. (57,5 mln).
- Jesteśmy niezwykle zadowoleni z wydajności naszych usług streamingowych. Portfolio D2C wzrosło o 48 proc., a Disney+ o 60 proc. w ciągu ostatniego roku - mówił Bob Chapek, dyrektor generalny The Walt Disney Company. - Będziemy się koncentrować na zarządzaniu naszą działalnością D2C w perspektywie długoterminowej, a nie kwartał do kwartału. Jesteśmy przekonani, że obraliśmy właściwy kierunek i jesteśmy na dobrej drodze, by osiągnąć cel, jakim jest liczba 230-260 mln abonentów Disney+ do końca 2024 r. Liczymy, że w tym roku platforma osiągnie rentowność.
ESPN+ i Hulu w górę
Inne platformy streamingowe należące do Disneya zanotowały wzrosty. ESPN+ ma wynik o 66 proc. lepszy niż rok temu i zakończył trzeci kwartał br. z liczbą 17,1 mln użytkowników, a Hulu - o 20 proc. z 43,8 mln abonentów.
Koncern zauważa, że przychody konsumentów D2C za ostatni kwartał wzrosły o 38 proc. do 4,6 mld dolarów, a strata operacyjna podniosła się z 0,4 do 0,6 mld dolarów. Wynika to m.in. z wyższych kosztów programowania i produkcji, marketingu i technologii, częściowo skompensowanymi przez wzrost przychodów z subskrypcji i Premier Access. Straty, choć w mniejszym stopniu, zanotowano także w ESPN+, ale częściowo skompensowane poprawą wyników Hulu.
Disney+ w Polsce w 2022 r.
Serwis Disney+ wystartował w listopadzie 2019 r. Stanowi bibliotekę filmów, seriali oraz programów wyprodukowanych przez m.in. Walt Disney Studios, Marvel, National Geographic, Pixar czy Star Wars.
Platforma nie jest jeszcze dostępna w Polsce. Ma się pojawić w naszym kraju w połowie 2022 r.
Dołącz do dyskusji: Disney+ ma ponad 118 mln użytkowników. Ale jest słabiej niż zakładano