Discovery chce przejąć kolejny kanał sportowy
W Wielkiej Brytanii przedłuża się sprawa sprzedaży kanału BT Sport dla platformy streamingowej DAZN. „The Telegraph” poinformował, że firma telekomunikacyjna prowadzi równoległe rozmowy z koncernem Discovery, właścicielem m.in. Eurosportu.
BT Sport rozpoczął nadawanie w 2013 roku. W tym okresie operatorzy telekomunikacyjni inwestowali w stacje telewizyjne, aby oprócz usług telefonii i internetu oferować pakiety z kanałami telewizyjnymi. W Polsce działał wówczas Orange Sport. Do oferty BT Sport trafiły m.in. Premier League, europejskie klubowe rozgrywki piłkarskie, a także MotoGP, WWE i Premiership Rugby. Operator telekomunikacyjny niedawno zdecydował, że chce wycofać się z działalności nadawczej. We wrześniu brytyjskie media informowały, że bliska przejęcia wartego 600 mln funtów BT Sport jest platforma streamingowa DAZN.
Zobacz także: Discovery w imieniu Eurosportu pozywa Canal+
Spółka joint venture Discovery i BT?
Rozmowy DAZN I BT przeciągają się. Brytyjski koncern telekomunikacyjny otrzymał alternatywną promocję od amerykańskiego Discovery. To stworzenie spółki joint venture i wspólne zarządzanie kanałem sportowym. BT Sport posiada prawa do Premier League, Ligi Mistrzów i rozgrywek krykieta, a Discovery długoterminową umowę na pokazanie Igrzysk Olimpijskich w Europie. BT (dawniej British Telecom) ma zdecydować do końca roku czy sprzeda BT Sport platformie DAZN czy zawiązać sojusz z Discovery.
DAZN walczy o poprawę pozycji na rynku
W Wielkiej Brytanii DAZN jest w dużej mierze znany ze swoich relacji bokserskich, a przejęcie BT Sport przyniosłoby znaczne możliwości i prawa sportowe nierentownemu nadawcy. Kilka miesięcy temu informowaliśmy o przychodach nadawców i platform z praw piłkarskich ujętych w prognozie Digital TV Research. Przychody z Ligi Mistrzów i Premier League w sezonie 2021/2022 przekroczą 13 mld zł (2,5 mld z Ligi Mistrzów oraz 10,6 mld zł z Premier League). Prawa do narodowej ligi na wyspach brytyjskich ma Sky, BT Sport, Amazaon i BBC Sport. Z kolei pakiet do Ligi Mistrzów posiada BT Sport, który płaci 2 mld zł za sezon. Licencja na pokazywanie Premier League kosztuje nadawców aż 7,8 mld zł za sezon.
Kanał BT Sport to problem dla brytyjskiej platformy Sky. Oferuje bowiem atrakcyjne transmisje u konkurencyjnych operatorów. Operator telekomunikacyjny chce jednak skupić się na rozwoju usług szerokopasmowego internetu. Discovery kupił 20 proc. udziałów w Eurosporcie od francuskiego nadawcy TF1 na przełomie 2012 i 2013 roku. W 2015 roku Discovery był już właścicielem wszystkich akcji Eurosportu.
Dołącz do dyskusji: Discovery chce przejąć kolejny kanał sportowy