Disco polo podbija telewizję - Polo TV liderem kanałów muzycznych
W lutym 2013 roku liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV, a drugie miejsce zajęła Eska TV. Viva Polska straciła najwięcej i spadła na ostatnią pozycję podium, zaś najwięcej zyskał kanał iTV.
Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w lutym 2013 roku wyniósł 0,59 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on o 161,3 proc. Stacja ta tak wysoki wynik zanotowała m.in. dlatego, iż nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował miejsce trzecie.
Z czwartej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział w analizowanym okresie zwiększył się o 153,4 proc. i ostatecznie wyniósł on 0,41 proc. Stacja ta jednak, podobnie jak Polo TV, nadaje także naziemnie na MUX-1.
Dopiero na ostatnią lokatę podium w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w lutym br. zmniejszył się o 30,7 proc. do 0,32 proc. - był to jednocześnie największy spadek wśród kanałów muzycznych.
Z kolei największy wzrost w zestawieniu zanotował kanał iTV, zajmujący miejsce piąte. Jego udział poszedł do góry o 165,2 proc. i wyniósł 0,18 proc.
Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 42,1 proc. wyniósł 0,10 proc. Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to niespełna 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego AXN Spin włączony został w styczniu br.
luty | wszyscy 4+ | |||
2012 | 2013 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polo TV | 15 625 | 0,225 | 40 907 | 0,588 |
Eska TV | 11 345 | 0,163 | 28 724 | 0,413 |
VIVA Polska | 32 407 | 0,466 | 22 496 | 0,323 |
4fun.tv | 17 710 | 0,255 | 19 907 | 0,286 |
ITV | 4 825 | 0,069 | 12 763 | 0,183 |
TV.DISCO | - | - | 6 083 | 0,087 |
VH 1 | 2 105 | 0,030 | 2 717 | 0,039 |
Kino Polska Muzyka | 1 819 | 0,026 | 1 363 | 0,020 |
Rebel.tv | 1 241 | 0,018 | 1 243 | 0,018 |
Wirtualnemedia.pl | ||||
MTV Polska | 11 423 | 0,164 | 6 618 | 0,095 |
AXN Spin | - | - | 655 | 0,009 |
Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca trzeciego. Jej udział wzrósł tutaj o 108,4 proc. do poziomu 1,19 proc. Z pozycji lidera na drugą pozycję spadła Viva Polska (1,09 proc. udziału, spadek o 8,4 proc.). Ostatnie miejsce podium należało tutaj do Polo TV, które rok temu było czwarte (1,05 proc., + 108,5 proc.).
Również i w tej grupie wiekowej największym wzrostem średniego udziału (aż o 229,2 proc. do poziomu 0,32 proc.) pochwalić się mógł kanał ITV. Z kolei najwięcej stracił VH 1 - było to 13,5 proc. Jego udział wyniósł 0,06 proc.
luty | wszyscy 13-29 | |||
2012 | 2013 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Eska TV | 5 837 | 0,569 | 11 132 | 1,186 |
VIVA Polska | 12 193 | 1,189 | 10 224 | 1,089 |
Polo TV | 5 154 | 0,503 | 9 846 | 1,049 |
4fun.tv | 8 660 | 0,844 | 7 710 | 0,821 |
ITV | 980 | 0,096 | 2 963 | 0,316 |
TV.DISCO | - | - | 1 614 | 0,172 |
VH 1 | 757 | 0,074 | 599 | 0,064 |
Rebel.tv | 257 | 0,025 | 229 | 0,024 |
Kino Polska Muzyka | 101 | 0,010 | 174 | 0,019 |
Wirtualnemedia.pl | ||||
MTV Polska | 5 087 | 0,496 | 2 961 | 0,315 |
AXN Spin | - | - | 193 | 0,021 |
Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w lutym 2013 roku był program „Lista przebojów”, który na antenie Polo TV obejrzało 184 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły aż siedem miejsc. Dwie lokaty przypadły programom z Eski TV, a jedna - z Vivy Polski.
Raport top programów | wszyscy 4+ | ||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
LISTA PRZEBOJOW /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 184 021 | 1,32 |
CO SIE SLUCHA /PROG.MUZ.POL./ | Eska TV | 181 069 | 2,26 |
DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/ | Polo TV | 176 522 | 1,40 |
WEEKEND Z KIM WILDE /PROG.MUZ.POL./ | Polo TV | 172 060 | 1,94 |
WEEKEND Z GWIAZDAMI LAT 80-TYCH | Polo TV | 171 434 | 1,53 |
ESKA TV NEWS /PROG.MUZ.POL./ | Eska TV | 156 463 | 2,15 |
KARNAWALOWA GALA DISCO POLO | Polo TV | 144 095 | 0,91 |
DISCO STAR /MAG.MUZ./ | Polo TV | 144 037 | 0,91 |
FEAR FACTOR | VIVA Polska | 142 054 | 1,44 |
DISCO RELAX | Polo TV | 140 518 | 1,47 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.
Dołącz do dyskusji: Disco polo podbija telewizję - Polo TV liderem kanałów muzycznych
Przecież to kanały muzyczne!!!A nie gówna!!!
To tak jak by np. Kanał dzieciecy były pornosy lub w filmowym była muzyka...
ZNISZCIE VIVE MTV VIVE!!!
DISCO POLO JAK POWYZSZY KOMENTARZ TO NIE JEST DZIADOSTWO,TO JEST MUZYKA TAKA JAK INNE!!!A NA PEWNO LEPSZA OD BZDUR GWIAZDEK JAK RHIANNY I INNYCH...oczywiscie sa wyjatki niektóre utwory disco co są gownem ale nie wszystkie...!!!