Deutsche Telekom rusza z paneuropejskim przetargiem mediowym
Deutsche Telekom rozpoczął przegląd swojego europejskiego budżetu mediowego, którego wartość szacowana jest na 450 mln euro. To część przeglądu szerszej strategii komunikacji firmy w Europie.
Z nieoficjalnych informacji, na które powołuje się serwis campaignlive.co.uk wynika, że skala i zakres przeglądu mediowego jest ogromna.
Deutsche Telekom zaprosił do przeglądu kilka agencji mediowych, w tym również pracujący dla niego obecnie w Niemczech dom mediowy Mediacom. Przetarg ten ma być podzielony na kilka etapów.
Prawdopodobne jest, że wybrana w tym przetargu sieć agencji mediowych będzie nadal zarządzać procesem zakupu mediów, ale może odbywać się to w mniejszym niż dotychczas stopniu. Deutsche Telekom szuka bowiem, wg nieoficjalnych doniesień, innych radykalnych rozwiązań, które w procesie obsługi mediowej pozwolą ominąć dom mediowy.
Oczekuje się, że właściciel sieci komórkowej T-Mobile może zatrudnić do obsługi mediowej firmy spoza branży domów mediowych.
Serwis campaignlive.co.uk donosi, że Deutsche Telekom chce mieć większą kontrolę nad procesem planowania i zakupu mediów i myśli o ograniczeniu roli domu mediowego przy obsłudze mediowej, dlatego też szuka firm doradczych i innych dostawców. To może być bardzo radykalny ruch, który wyznaczy nowy trend we współpracy z agencjami mediowymi.
Przedstawiciele Deutsche Telekom potwierdzili, ze rozważają takie zmiany, ale poinformowali, że jest jeszcze zbyt wcześnie, by zdradzać szczegóły.
Dołącz do dyskusji: Deutsche Telekom rusza z paneuropejskim przetargiem mediowym