SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

DDB&Tribal zmienia strukturę, połączone działy strategii i obsługi klienta. Stawia na zespoły projektowe

Agencja DDB&Tribal wprowadza nową strukturę, bo - jak tłumaczy Szymon Gutkowski, jej managing director - dotychczasowy model i proces pracy nie przystaje do potrzeb klientów. Podstawową jednostką w firmie jest zespół projektowy.

Wprowadzona właśnie struktura organizacyjna była testowana od lipca br. Dawne działy obsługi klienta i strategii zostały połączone funkcjonalnie w jeden obszar, a potem wzorem firm doradczych i kancelarii prawnych podzielone na trzy business&strategy unity. W miarę rozwoju agencji powoływane będą kolejne.

Szef bądź szefowie business unitu będą osobiście kontrolować obsługę swoich klientów, a co za tym idzie kluczowe decyzje będą podejmowane przez ludzi, którzy maja stały i bezpośredni kontakt z klientem.

Każdy unit jest  zarządzany przez jedną lub dwie osoby, jedną o profilu managerskim, a drugą strategicznym. W każdym z tych zespołów project managerowie/accounci będą pracować razem ze strategami. Unitami zarządzają: Jakub Eichelberger, executive business & strategy director (odpowiada również za dział brand innovations), Karina Komorowska jako executive business director) oraz Małgorzata Majcher, business & strategy director z Aleksandrą Sianecką na stanowisku executive business director.

Najważniejszym, obok kreacji, produktem agencji mają być innowacje w obszarze szeroko rozumianego UX i technologii. Istniejący od początku 2015 roku dział brand innovations pod kierownictwem Jakuba Eichelbergera wprowadził markę UX DDB&tribal. Drugą nogą brand innovations jest creative technology.

- Naszym najważniejszym produktem są zrealizowane i przynoszące efekty kampanie dla marek. Uważamy, że jeden dział kreacji, obsługujący wszystkich klientów,  działa jak tygiel wzajemnej inspiracji i rywalizacji kreatywnej, co zwiększa jakość naszych idei i pomysłów. Dlatego dział kreacji pozostaje bez zmian - mówi Szymon Gutkowski, managing director DDB&tribal.

Zwraca uwagę, że świat komunikacji przechodzi radykalne zmiany. Zwiększyła się ilość usług marketingowych, a co za tym idzie  ilość zależności pomiędzy nimi. Wraz z technologią rośnie stopień komplikacji. Jednocześnie rośnie tempo pracy. Stratedzy nie mogą być obecni tylko na początku procesu - dziś kampanię tworzy się w czasie rzeczywistym i wsparcie strategiczne potrzebne jest non stop. Kreacja nie może funkcjonować bez znajomości technologii i reguł, którymi rządzą się social media - musimy mieć ekspertów na wyciągnięcie ręki. Jeśli ktoś kiedyś uważał, że rola client service polegała na przekazywaniu informacji od klienta i z powrotem oraz utrzymywania dobrych relacji, to dziś byłby w głębokim błędzie. Menadżerowie w reklamie muszą prowadzić złożone projekty często w szalonym tempie - bez wiedzy merytorycznej i umiejętności zarządczych nie jest to możliwe. Do tego wszyscy gracze muszą zmierzyć się z wyzwaniem połączenia szybkości, jakości i dobrej ceny.

- Dlatego w DDB&tribal zmieniliśmy strukturę i proces pracy - budujemy agencję nowej generacji. Nie zmienia się nasze przekonanie, że dobre marki zasługują na wybitną strategię i wybijającą się kreację. Nie zmienia się nasze przekonanie że najlepsi powinni pracować wśród najlepszych w twórczej i dobrej atmosferze. Natomiast uważamy, że dotychczasowy model struktury i proces pracy większości agencji, nie przystaje do potrzeb klientów - uzasadnia Szymon Gutkowski.

Dołącz do dyskusji: DDB&Tribal zmienia strukturę, połączone działy strategii i obsługi klienta. Stawia na zespoły projektowe

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
business&strategy unity, project managerowie/accounci, executive business & strategy director, brand innovations, business & strategy director, executive business director, UX, managing director - WOW! Więcej upchnąć dziwnych słów się nie dało?
odpowiedź
User
Kastory
Szybciej, taniej, więcej. No i fajnie!
odpowiedź
User
pele
Jakiż wyszukany korpo bełkot, chaepux bas!
odpowiedź