Dalej spada sprzedaż gazet regionalnych
Styczeń 2010 roku był kolejnym miesiącem w którym spadła sprzedaż większości największych dzienników regionalnych. Które tytuły straciły najwięcej czytelników? - raport Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych został "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ze średnią 71 265 egz. (rok wcześniej 86 812 egz.) - wynika z najnowszych, styczniowych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) - 68 617 egz. (rok wcześniej 82 993 egz.) a na trzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 49 092 egz. (spadek o 11 proc.).
Tytuł | styczeń | |||
Wirtualnemedia.pl | 2010 | 2009 | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polska Dziennik Zachodni | 91 535 | 71 265 | 114 877 | 86 812 |
Gazeta Pomorska | 77 486 | 68 617 | 93 856 | 82 993 |
Express Ilustrowany | 60 313 | 49 092 | 68 711 | 55 234 |
Polska Głos Wielkopolski | 61 559 | 46 156 | 71 874 | 52 688 |
Polska Dziennik Bałtycki | 54 398 | 43 291 | 64 143 | 50 537 |
Głos-Dziennik Pomorza | 53 038 | 41 225 | 62 632 | 46 759 |
Polska Dziennik Łódzki | 54 094 | 41 105 | 61 018 | 46 931 |
Gazeta Lubuska | 50 154 | 39 916 | 57 912 | 47 806 |
Dziennik Polski | 52 266 | 36 103 | 65 604 | 45 401 |
Echo Dnia | 45 799 | 34 298 | 49 449 | 38 134 |
Polska Gazeta Wrocławska | 41 741 | 29 025 | 47 831 | 33 294 |
Gazeta Codzienna Nowiny | 36 496 | 27 552 | 46 290 | 34 667 |
Nowa Trybuna Opolska | 35 584 | 26 887 | 37 797 | 29 738 |
Polska Gazeta Krakowska | 39 264 | 26 509 | 44 567 | 30 612 |
Gazeta Olsztyńska Dziennik Elbląski | 31 988 | 24 011 | 40 802 | 30 373 |
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedaż większości największych dzienników regionalnych.
Tytuł | 2010/2009 | |||
Wirtualnemedia.pl | styczeń | grudzień | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
Polska Dziennik Zachodni | 91 535 | 71 265 | 103 912 | 79 701 |
Gazeta Pomorska | 77 486 | 68 617 | 81 841 | 72 726 |
Express Ilustrowany | 60 313 | 49 092 | 66 503 | 52 603 |
Polska Głos Wielkopolski | 61 559 | 46 156 | 65 702 | 48 541 |
Polska Dziennik Bałtycki | 54 398 | 43 291 | 61 811 | 47 140 |
Głos-Dziennik Pomorza | 53 038 | 41 225 | 57 634 | 43 919 |
Polska Dziennik Łódzki | 54 094 | 41 105 | 60 425 | 43 320 |
Gazeta Lubuska | 50 154 | 39 916 | 48 655 | 39 391 |
Dziennik Polski | 52 266 | 36 103 | 55 911 | 38 499 |
Echo Dnia | 45 799 | 34 298 | 52 662 | 40 112 |
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórych mediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Dalej spada sprzedaż gazet regionalnych
tylko internet!!!!