SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Czytelnictwo dzienników: w górę „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”

Cztery z dwunastu dzienników w okresie od grudnia ub.r. do maja br. zanotowały wzrosty czytelnictwa względem analogicznego okresu rok wcześniej - wynika z badania PBC General. Pozostałe tytuły zakończyły analizowane półrocze na minusie.

Najchętniej czytanym dziennikiem w okresie od grudnia ub.r. do maja br. pozostała „Gazeta Wyborcza” (Agora) po którą sięgało 12,59 proc. czytelników, o 1,21 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu pozostał „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) z wynikiem na poziomie 12,26 proc. (spadek o 1,10 pkt. proc.).

Na podium znalazło się jeszcze bezpłatne „Metro” (Agora). Jego poziom czytelnictwa poszedł do góry o 0,09 pkt. proc. i wyniosło 5,90 proc., dzięki czemu dziennik ten awansował z pozycji czwartej.

Wzrosty czytelnictwa w zestawieniu odnotowały jeszcze: zajmujący szóstą lokatę „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; o 0,07 pkt. proc.) oraz plasujące się na ostatnich miejscach „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; o 0,05 pkt. proc.) i „Parkiet” (Presspublica; o 0,02 pkt. proc.). 

>>> ZKDP: Sprzedaż "Gazety Wyborczej" - 229 tys. egz., "Rzeczpospolitej" - 77 tys egz.

Tytuł grudzień 2011 -
maj 2012
grudzień 2010 -
maj 2011
procent respondentów
Gazeta Wyborcza 12,59% 13,80%
Fakt 12,26% 13,36%
Metro (dziennik bezpłatny) 5,90% 5,81%
Super Express 5,28% 6,24%
Rzeczpospolita 3,58% 4,12%
Przegląd Sportowy 3,30% 3,23%
Dziennik Gazeta Prawna 2,14% 2,71%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,08% 2,33%
Gazeta Podatkowa 0,63% 0,76%
Sport 0,46% 0,60%
Puls Biznesu 0,35% 0,30%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,20% 0,18%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2010 do maja 2011 roku na losowej próbie 24 407 przypadków i w okresie od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku na losowej próbie 24 210 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Czytelnictwo dzienników: w górę „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
AS
Błąd z "GW", dlatego zawsze jednak sporządzać tabelkę od lewej do prawej...
0 0
odpowiedź
User
głupoty od "metra"
Ciekaw jakim prawem coś co jest ROZDAWANE figuruje z czymś za co należy zapłacić ? Mowa o tym badziewiu Metro które po odebraniu od "rozdawacza" ląduje w koszu na śmieci ( TO PISEMKO KTÓRYM POWINNI ZAJĄĆ SIĘ ..EKOLODZY ORAZ STRAŻNICY MIEJSCY .....ZA ZAŚMIECANIE !!!!!!!!!!) albo tak poprostu jest miętolone i ląduje na bruku ......NO W KOŃCU TO PRAWDZIWY BRUKOWIEC :P

Idąc tokiem rozumowania tych "speców" od rynku prasowego to jaki jest nakład pisemek przeróżnych sieci / dyskontów handlowych ? :D
Śmiem twierdzić że nakład gazetki reklamowej niejednego dyskontu rozchodzi się w o wiele większym nakładzie jak wszystkie codzienne dzienniki razem wzięte :D

Oj tyle się w kraju zmienia a "SONDAŻOWNIE" dalej brną w łgarstwa/kłamstwa i bredzenie :D
0 0
odpowiedź
User
ktosiek
Dlaczego w badaniu nie ma Gazety Polskiej Codziennie?
0 0
odpowiedź