Czerwcowy cennik TVP: 100 tys. zł za spot przy meczu reprezentacji Polski
W cenniku reklamowym Telewizji Polskiej zdecydowanie najdroższe są reklamy przy dwóch meczach piłkarskiej reprezentacji Polski. Sporo trzeba też wydać na spoty przy transmisjach Pucharu Konfederacji oraz festiwalu w Opolu.
W czerwcu TVP1 pokaże dwa mecze naszej drużyny narodowej w piłce nożnej: we wtorek 4 czerwca towarzyskie spotkanie z Lichtensteinem, a w piątek 7 czerwca mecz z Mołdawią w eliminacjach mistrzostw świata. Przy pierwszej transmisji najdroższa reklama kosztuje 68 tys. zł (wszystkie podane w tekście kwoty to ceny spotów 30-sekundowych), a przy drugiej - aż 100 tys. zł. Ponadto za najlepsze pozycje (pierwsza, druga, przedostatnia i ostatnia) w blokach reklamowe przy meczu z Mołdawią trzeba będzie dodatkowo dopłacić. Licytacja tych pozycji odbędzie się 24 maja w godz. 10-11:30.
TVP1 pokaże też w czerwcu najciekawsze mecze piłkarskiego Pucharu Konfederacji, w którym zagrają najlepsze reprezentacje świata i Brazylia, gospodarze przeszłorocznego mundialu. Na reklamę przy meczu Brazylia - Francja (9 czerwca, godz. 21) trzeba wydać nawet 37 tys. zł, przy meczu Brazylia - Anglia (2 czerwca, godz. 21) - 36,2 tys. zł, a przy spotkaniu Włochy - Brazylia (22 czerwca, godz. 21) - 32,5 tys. zł.
Od piątku 14 czerwca do niedzieli 16 czerwca w pasmach wieczornych TVP1 będzie transmitować 50. Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej Opole 2013 (przeczytaj o tym więcej). Najdroższe reklamy przy niedzielnej gali jubileuszowej festiwalu kosztują 60 tys. zł, między sobotnim koncertem Super Jedynki a kabaretonem - 56 tys. zł, a przy piątkowym koncercie „Sing Sing - SuperDebiuty z Marylą!” - 55 tys. zł.
Jak zwykle drogie dla reklamodawców są bloki przy głównym wydaniu „Wiadomości”, serwisie sportowym i prognozie pogody w TVP1. Za emisję reklamy między niedzielnymi „Wiadomościami” a „Sportem” trzeba zapłacić 65,6 tys. zł, a przed „Pogodą” - 60,2 tys. zł.
>>> TVN liderem rynku telewizyjnego, najsłabszy w historii wynik TVP1
Wśród programów najdroższych dla reklamodawców nie ma pozycji z ramówki TVP2, ponieważ w czerwcu nie będą emitowane nowe odcinki najpopularniejszych seriali tej stacji (np. „M jak miłość” czy „Barw szczęścia”). W efekcie najwięcej kosztują spoty przy środkowych odcinkach „Na dobre i na złe” - 35,6-36,6 tys. zł.
Trudno porównywać nowy cennik Telewizji Polskiej z tym sprzed roku, ponieważ w czerwcu ub. ramówki i ofertę reklamową TVP zdominowało Euro 2012, a spoty przy najatrakcyjniejszych meczach kosztowały ponad 250 tys. zł.
Sprzedaż czerwcowego cennika TVP będzie prowadzona od czwartku do poniedziałku. Na najbliższy wtorek zaplanowano buking pakietów ratingowych, a na środę - buking pakietów KZP. Oferty na pakiety KZP w TVP1 i TVP2 będą przyjmowane do wtorku do godz. 12.
Dołącz do dyskusji: Czerwcowy cennik TVP: 100 tys. zł za spot przy meczu reprezentacji Polski