Creepy Jar z 21,2 mln zł wpływów i 12,1 mln zł zysku, na „Chimerę” wyda ponad 10 mln zł
W pierwszej połowie br. producent gier wideo Creepy Jar zanotowało spadek przychodów z 23,06 do 21,25 mln zł i zysku netto z 16,08 do 12,06 mln zł. Budżet nowej gry, o roboczym tytule „Chimera”, wstępnie oszacowano na ponad 10 mln zł.
Wszystkie wpływy Creepy Jar pochodzą ze sprzedaży gry „Green Hell”, która w kwietniu ub.r. została udostępniona z trybem kooperacji. W pierwszym kwartale br. przychody z niej wyniosły 8,2 mln zł, a w drugim 13 mln zł.
61 proc. sprzedaży w całym półroczu zrealizowano na platformie Steam, natomiast pozostałe 39 proc. pochodzi z wersji gry na konsole PlayStation, Xbox i Nintendo Switch.
Koszty operacyjne Creepu Jar poszły w górę rok do roku z 2,84 do 7,91 mln zł, z czego wydatki na wynagrodzenia - z 694,3 tys. zł do 4,38 mln zł, a na usługi obce - z 973,2 tys. zł do 1,99 mln zł.
Zyskowność obniżyły premie i koszty programu motywacyjnego
Zysk operacyjny zmalał z 20,21 do 13,34 mln zł, a zysk netto - z 16,08 do 12,06 mln zł. Marża EBITDA wyniosła w zeszłym półroczu 69 proc., a marża netto - 57 proc.
- O ile są to wielkości niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, odpowiednio 92% i 70%, należy zauważyć, że wyniki I połowy 2021 roku w znacznym stopniu obciążone są niegotówkowymi kosztami związanymi z programem motywacyjnym (3,2 mln zł) oraz rezerwami na wynagrodzenie zmienne zarządu (0,72 mln zł), które nie występowały w I półroczu 2020 r. - stwierdzono w sprawozdaniu Creepy Jar.
- Po skorygowaniu tegorocznych danych o ww. wielkości poziomy rentowności są porównywalne z osiąganymi w rekordowym I półroczu ubiegłego roku - zaznaczono.
Na nową grę Creepy Jar wyda ponad 10 mln zł
W sprawozdaniu Creepy Jar poinformował, że kontynuuje prace nad nową grą o roboczym tytule „Chimera”. W zeszłym półroczu zakończono prace preprodukcyjne i rozpoczęto właściwą produkcję gry.
- Na datę niniejszego raportu nad „Chimerą” pracuje 25 osób spośród 30 członków zespołu. Prace nad „Chimerą” powinny potrwać od 2 do 3 lat - podano. - Zarząd szacuje, że nowy produkt może mieć co najmniej 4-letni cykl życia, m.in. dzięki rozbudowie o dodatkowe bezpłatne aktualizacje oraz rozszerzenia. Budżet tego projektu jest wstępnie szacowany na ponad 10 mln zł - zaznaczono.
Dodano, że Creepy Jar „wśród różnych opcji dystrybucji rozważa między innymi wydanie ‘Chimery’ równolegle na PC oraz na konsole nowej generacji”.
„Chimera” ma być zaawansowanym symulatorem rozwoju bazy z elementami survivalu, w scenerii science fiction i z narracją z perspektywy pierwszej osoby. W przeciwieństwie do „Green Hell” ma być skierowana do szerszej grupy graczy.
Do połowy br. na produkcję gry przeznaczono 1,89 mln zł, z czego 844 tys. zł w zeszłym półroczu.
Creepy Jar jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. W środę na koniec sesji przy kursie 729 zł kapitalizacja firmy wynosiła 495 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Creepy Jar z 21,2 mln zł wpływów i 12,1 mln zł zysku, na „Chimerę” wyda ponad 10 mln zł