Coraz więcej konsumentów stawia na marki bliskie ich wartościom
Niemal dwie trzecie konsumentów wybiera produkty marek, które reprezentują bliskie im wartości - wynika z raportu globalnej sieci konsultingowej Edelman. To o 13 procent więcej niż jeszcze w ubiegłym roku.
64 procent konsumentów deklaruje, że wybiera te marki, którym ufa i które zajmują stanowisko w sprawach społecznych czy politycznych. Jak twierdzą autorzy raportu, można to interpretować jako jasny sygnał, że w dzisiejszych czasach marki nie mogą już sobie pozwolić na brak zaangażowania i rezygnację z wyrażania opinii w ważnych dla całego społeczeństwa kwestiach.
Kwestia zaufania
69 procent konsumentów w wieku 18-34 lata, deklaruje, że swoje wybory zakupowe podejmuje zgodnie z wyznawanymi wartościami. Wśród nieco starszych osób (35 – 54 lata) ten odsetek kształtuje się na poziomie 67 procent.
Wśród najstarszych respondentów (powyżej 55. roku życia), aż o 18 punktów procentowych rdr. wzrósł odsetek kupujących produkty marek, które obdarza zaufaniem.
Z raportu wynika też, że według konsumentów marki są potężniejszą siłą zmian społecznych niż rząd. Ponad połowa badanych (53 proc.) uważa, że marki mogą zrobić więcej niż rządzący w kwestii rozwiązywania problemów społecznych. 54 procent respondentów twierdzi ponadto, że ludziom łatwiej jest skłonić marki do zainteresowania się danym problemem niż przekonać rząd do aktywnego działania.
Nadchodzi „Brand Democracy”
Według Richarda Edelmana, prezesa i dyrektora generalnego sieci Edelman, wnioski z raportu świadczą o tym, że mamy do czynienia z narodzinami „Brand Democracy”, bowiem konsumenci dokonując wyboru marek chcą, by te ich reprezentowały. Firmy zmuszone są tym samym, by wyjść poza swoje klasyczne interesy biznesowe. Między firmą a konsumentem tworzy się nowa relacja, która oparta jest na zaufaniu i podzielaniu tych samych wartości.
Badanie „Edelman Earned Brand 2018” zostało przeprowadzone w ośmiu krajach (Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Chin, Japonii, Indii) wśród 8.000 respondentów.
Dołącz do dyskusji: Coraz więcej konsumentów stawia na marki bliskie ich wartościom