Coraz więcej czasu spędzamy na Facebooku i YouTubie
Najpopularniejszymi witrynami w Polsce pozostały w sierpniu br. Google.pl, Nasza-Klasa.pl oraz Onet.pl - wynika z danych pochodzących z badania Megapanel PBI/Gemius. Polscy internauci dłużej korzystali z serwisów społecznościowych Facebook i YouTube - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Grupa Google.pl miała w sierpniu br. 15,36 mln realnych
użytkowników, Grupa Onet.pl - 12,13 mln, a Nasza-klasa.pl
- 11,59 mln. Na kolejnych miejscach uplasowały się: Wirtualna
Polska i Allegro.pl. W drugiej dziesiątce rankingu Mozilla i GG
Network wyprzedziły Microsoft. Z zestawienia wypadły gry.pl i
ceneo.pl, a pojawiły się w nim Grupa Orange i Grupa
Spilgames.
Wśród witryn objętych audytem site-centric największy
zasięg ma Grupa Onet.pl.
Google.pl w dalszym ciągu prowadzi w rankingu samych
domen. Drugie miejsce zajmuje nasza-klasa.pl, a trzecie -
onet.pl. W porównaniu z lipcem niewielkie zmiany zaszły jedynie w
dolnej części zestawienia: wypadło money.pl, a pojawiło się
orange.pl.
W rankingu witryn pod względem liczby odsłon Grupa
Allegro.pl znalazła się na trzecim miejscu zajmowanym
wcześniej przez Grupę Onet.pl, natomiast YouTube.com wyprzedził
Grupę O2.pl i Grupę Interia.pl. Z zestawienia wypadł travian.pl, a
pojawiła się Grupa Gazeta.pl. Zdecydowanym liderem pozostaje
nasza-klasa.pl.
W zestawieniu witryn pod względem miesięcznego czasu spędzanego sporu wzrost zanotował Facebook (o 34 proc. w porównaniu z lipcem) i YouTube (o 14 proc. - dzięki temu wyprzedził Wirtualna Polskę i Allegro.pl), natomiast spadek o 34 proc. zanotowała strona travian.pl.
Liderem wśród komunikatorów pozostaje Gadu-Gadu. W porównaniu z lipcem GG straciło 100 tys. internautów, ale każdy użytkownik przeciętnie korzystał z niego przez 3,5 godziny dłużej w ciągu miesiąca.
Liczebność próby: N= 16 900. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
* W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie
uwzględniono:
- komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie
wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie
komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.
** Grupa Fotka.pl, Grupa Medousa.pl. Grupa MSN, Grupa Pino.pl i
Grupa Polskapresse składają się zarówno z części audytowanych, jaki
i nieobjętych audytem site-centric.
*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych części
witryny, które biorą udział w audycie site-centric.
Dołącz do dyskusji: Coraz więcej czasu spędzamy na Facebooku i YouTubie