Coca-Cola straci do 2 proc. rocznych przychodów po wyjściu z Rosji
Koncern Coca-Cola zarobił na sprzedaży swoich produktów w I kwartale br. 10,5 mld dolarów. Firma poinformowała, że po zakończenie działalności w Federacji Rosyjskiej będzie ją kosztować do 2 proc. rocznych przychodów.
Coca-Cola ogłosiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2022 roku. Firma zwiększyła przychody rok do roku o 16 proc., do 10,5 mld dolarów, a zysk operacyjny o 25 proc., do 3,4 mld dolarów.
Firma już w pierwszych dniach marca zdecydowała się - w związku z inwazją Rosji na Ukrainę - na zakończenie działalności na rynku rosyjskim. Teraz poinformowano, że decyzja o wyjściu z rynku zmniejszy przychody spółki i jej zysk operacyjny o 1-2 proc. rocznie.
Jednocześnie Coca-Cola spodziewa się wzrostu przychodów na poziomie 7-8 proc., co jest zgodne z wcześniejszymi prognozami. Sprzedaż bezalkoholowych napojów gazowanych (m.in. Coca-Cola, Fanta, Sprite) wzrosła o 7 proc. dzięki wzrostowi we wszystkich regionach, głównie w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Ameryce Łacińskiej.
Sprzedaż marki Coca-Cola wzrosła o 6 proc., Coca-Cola Zero Sugar - o 14 proc. Kategorie żywność, soki, nabiał i napoje roślinne wzrosły o 12 proc., na czele z Fairlife w USA, Minute Maid Pulpy w Chinach i Maaza w Indiach.
Ponadto sprzedaż napojów dla sportowców wzrosła o 22 ;proc., przy czym największe zyski odnotowały marki Bodyarmor i Powerade. Kategoria herbaty wzrosła natomiast o 8 proc. dzięki wzrostom w Brazylii, Japonii i Meksyku.
Dyrektor generalny Coca-Coli, James Quincey, powiedział, że firma stanie w obliczu presji inflacyjnej, ponieważ ceny cukru i aluminium wzrosną, a także koszty logistyki, zaś Coca-Cola zamierza rozszerzyć stosowanie szklanych butelek na rynkach wschodzących.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola straci do 2 proc. rocznych przychodów po wyjściu z Rosji