Coca-Cola i Adidas zyskały najwięcej na igrzyskach
Coca-Cola i Adidas zyskały najwięcej na swoim sponsoringu igrzyskolimpijskich w Pekinie, przynajmniej jeśli chodzi o świadomość ichmarek wśród chińskich konsumentów.
Z badania przeprowadzonego drogą internetową przez firmę GlobalMarket Insight na zlecenie agencji Mediaedge:cia wynika, że 12oficjalnych sponsorów imprezy zainwestowało łącznie 866 milionówdolarów w działania sponsorskie, w tym na reklamę - informujeserwis MediaPost Publications.
Jednak u 1.000 chińskich konsumentów ankietowanych przez GlobalMarket Insight jedynie Coca-Cola i Adidas odnotowały znaczącywzrost pod względem świadomości ich marek. 40 procent respondentówstwierdziło, że podczas igrzysk były one bardzo widoczne, podczasgdy inni oficjalni sponsorzy (np. McDonald's) nie zbliżyli się dotego wyniku.
W badaniu, które zostało przeprowadzone w dwóch fazach - wjednym tygodniu kwietnia i jednym tygodniu sierpnia - uczestniczylimieszkańcy Pekinu, Szanghaju i Guangzhou. Coca-Cola zanotowaławzrost świadomości swojej marki z 28 do 50 procent, a Adidas z 16do 38 procent.
Od pozostałych oficjalnych sponsorów olimpiady lepsze wynikiuzyskały tutaj firmy, które nie miały takiego statusu, takie jakNike (wzrost z 11 do 18 procent) czy chińska sieć sprzedaży odzieżysportowej Li Ning (wzrost z 8 do 20 procent).
Trzecia i ostatnia faza badania zostanie przeprowadzona w drugimtygodniu września.
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola i Adidas zyskały najwięcej na igrzyskach