SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Co piąty dziennikarski materiał lifestyle'owy z informacjami od PR-owców (infografika)

Dziennikarze zajmujący się tematyką lifestyle'ową w co piątym swoim materiale umieszczają informacje zdobyte od PR-owców. Nie lubią kontaktować się z nimi drogą telefoniczną, a klasyczne konferencje są nadal ich ulubioną formą spotkań z klientami i PR-owcami - wynika z badania Edelman Polska.

Dziennikarze lifestyle nie lubią rozmawiać z PR-owcami przez telefon. Najbardziej preferowaną formą kontaktu z konsultantem jest korespondencja e-mail (80%), następnie spotkanie "face to face" (10%) lub rozmowa podczas eventu branżowego (7%). Najmniej dziennikarzy wskazało rozmowę telefoniczną jako preferowaną formę kontaktu (3%). Żaden z nich nie wskazał kontaktu poprzez social media.

Najatrakcyjniejszą formą przekazywania informacji według większości z dziennikarzy jest klasyczna informacja prasowa (36%). Wolą je od zdjęć, czy infografik. Zarówno dziennikarze prasowi (48%), jak i internetowi (40%), uważają konferencję prasową za najlepszą formę wydarzenia organizowanego przez firmy, przy czym 24% dziennikarzy internetowych spotkania firmowe uważa za stratę czasu.

Według badanych dziennikarzy informacje przesyłane przez PR-owców są ciekawe i chętnie wykorzystują je do publikacji (35%), ale są zdecydowanie za długie (43%). Dziennikarze chętnie korzystają też z cytatów (41%).

Za największy grzech PR-owca dziennikarze lifestyle uważają zbytnią natarczywość, częste telefony i maile. W przypadku dziennikarzy prasowych na drugim miejscu znajduje się nieznajomość osób, z którymi kontaktują się PR-owcy (25%). Dziennikarze internetowi jako jeden z grzechów również podkreślali wysyłanie informacji prasowych do wielu osób z widoczną listą mailingową (21%).

Jednocześnie prawie połowa badanych dziennikarzy (48%) umieszcza informacje uzyskane od konsultanta PR w co piątym materiale. PR-owiec jest również wskazywany przez dziennikarzy jako główne źródło informacji na temat produktów lub usług danej firmy (56%). O połowę mniej dziennikarzy czerpie tego typu informacje z firmowej strony internetowej (24%). Największym atutem PR-owców jest ułatwienie w uzyskaniu wiarygodnych informacji o firmie (39%). Drugim atutem jest szybka reakcja na każdą prośbę dziennikarza (33%). Docenione zostało także ułatwienie redakcji dotarcia do przedstawiciela firmy (23%).

Badanie "Dziennikarze lifestyle a PR-owcy" zostało przeprowadzone w dniach 4.01.2013 – 8.02.2013 przez konsultantów działu Consumer agencji Edelman Polska. W badaniu wzięło udział 102 dziennikarzy zajmujących się szeroko pojętą tematyką lifestyle, piszących m.in. dla takich tytułów jak "Elle", "Cosmopolitan", "Pani Domu", "Claudia",  polki.pl i wp.pl. Zostali oni podzieleni według tematów, jakimi się zajmują: styl życia, moda, uroda, kulinaria, nowości produktowe, wydarzenia/gwiazdy, handel, branża spożywcza, parenting. Badanie opierało się na odpowiedziach udzielonych w przesłanej do dziennikarzy ankiecie składającej się z 14 zamkniętych pytań i 2 otwartych. Na potrzeby badania uwzględniono następujące specjalizacje: telewizyjną, internetową, radiową oraz prasową. Dziennikarze mogli wskazać więcej niż jedną specjalizację, którą się trudnią. Uczestnictwo było w pełni anonimowe.

Dołącz do dyskusji: Co piąty dziennikarski materiał lifestyle'owy z informacjami od PR-owców (infografika)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Analityk
Edelman zrobił badanie, które ma potwierdzić jak bardzo potrzebni są piarowcy (podpiszcie z nami kontrakt!), a dziennikarzom można spokojnie płacić jeszcze mniej, bo przecież i tak nic nie robią. Szkoda, ze zapomniano dodać, że takie materiały to ewentualnie można wrzucić na strony internetowe małych portalików, które właśnie takie informację wykorzystują, bo dziennikarzy nie zatrudniają. Mają także bardzo mało odbiorców. Ani prasa, czy nawet szanujące się duże portale, ani radio, ani TV mogą z nich jedynie korzystać jako pomysłu do zrobienia własnego materiału.
odpowiedź
User
gos
Oczywiście, dziennikarze chętnie wykorzystują materiały wysłane w mailu, ale dopiero po 2 dniach wypasu evenowo - hotelowego na koszt firmy.
odpowiedź
User
Monia
Nie lubią kontaktu telefonicznego? Już widzę raport mediowy bez follow upu. Pewnie skończy się na stronie tytułowej....
odpowiedź