Chodzący Johnnie Walker najskuteczniejszą reklamą (wideo)
Kampania reklamowa marki Johnnie Walker zdobyła najważniejszenagrody w angielskim konkursie efektywności marketingowej. Trwającąod niespełna dekady akcję wyróżniono za odświeżenie wizerunkuproduktu zapewniające wzrost jego sprzedaży.
Podczas tegorocznego rozdania statuetek AdvertisingEffectiveness Awards przyznawanych najskuteczniejszym kampaniomreklamowym najważniejsze wyróżnienia zdobyła akcja "Keep Walking"promująca markę Johnnie Walker. Kampania przygotowana przez agencjęBartle Bogle Hegarty otrzymała grand prix, złotą nagrodę orazspecjalne wyróżnienie dla najlepszego międzynarodowegoprzedsięwzięcia marketingowego.
Rozpoczęta w 2000 roku akcja "Keep Walking" była do tej poryprowadzona w ponad 120 krajach, obejmując ponad 50 reklamtelewizyjnych i 150 layuotów prasowych. Kampania doprowadziła w tymczasie do wzrostu sprzedaży whisky Johnnie Walker o 48 proc.,zapewniając zwiększenie dochodów z tego tytułu o 2,21 mlddolarów.
- W kampanii "Keep Walking" imponuje przede wszystkim skuteczneodświeżenie tradycyjnego wizerunku marki - uzasadnił JohnSunderland, przewodniczący jury konkursowego. - Przed rozpoczęciemprac nad akcją przeprowadziliśmy badanie, z którego wynikało, żeoznaką sukcesu mężczyzny nie jest dla większości osób jego stanmaterialny, tylko dążenie do rozwoju - ujawnił przedstawicielagencji Bartle Bogle Hegarty, którą wyróżniono również za kampanieKFC, Audi i Cadbury. Ogółem na gali Advertising EffectivenessAwards rozdano pięć złotych nagród, dziesięć srebrnych, osiembrązowych i dziewięć specjalnych wyróżnień.
Dołącz do dyskusji: Chodzący Johnnie Walker najskuteczniejszą reklamą (wideo)