CDA ze wzrostem wpływów o 66 proc. i 2,8 mln zł zysku. Mniej z reklam, 93 proc. z CDA Premium
Wydawca portalu CDA.pl w trzecim kwartale br. osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 66 proc. do 11,28 mln zł oraz zysku netto z 1,22 do 2,84 mln zł. Już 93,4 proc. wpływów pochodziło ze sprzedaży subskrypcji do CDA Premium, natomiast zmalały przychody reklamowe.
W trzech kwartałach br. wpływy sprzedażowe CDA zwiększyły się w skali roku z 18,67 do 30,55 mln zł (czyli o 64 proc.)., a zysk netto - z 3,41 do 5,96 mln zł.
Już ponad 90 proc. przychodów firmy zapewnia płatna oferta CDA Premium dostępna od prawie czterech lat. Jest w niej prawie 6,4 tys. filmów i odcinków seriali, a pod koniec października pojawiła się pierwsza własna produkcja - satyryczny serial animowany „Porucznik Kabura” autorstwa Bartosza Walaszka. Miesięczny abonament kosztuje 19,90 zł.
Ponad 200 tys. subskrybentów CDA Premium
Na koniec września z CDA Premium korzystało 201,4 tys. subskrybentów, nieco mniej niż miesiąc wcześniej (207 tys.). W ostatnich latach usługa mocno zyskiwała na popularności: w połowie 2017 roku korzystało z niej 74,7 tys., na początku stycznia ub.r. - 100 tys., na koniec września ub.r. - 129,4 tys., a na koniec ub.r. - 172,1 tys.
Równocześnie mocno zwiększyły się przychody z jej sprzedaży - w trzech kwartałach wyniosły 28,11 mln zł (67 proc. więcej niż rok wcześniej), a w samym minionym kwartale 10,54 mln zł (po wzroście o 74 proc. w skali roku).
Zmalały natomiast wpływy z reklam emitowanych w bezpłatnej części CDA.pl - z 1,8 mln zł w trzech kwartałach ub.r. do 1,78 mln zł rok później. W samym trzecim kwartale spadek był mocniejszy: z 718,6 do 526,4 tys. zł.
W konsekwencji udział reklamy w łącznych wpływach CDA w zeszłym kwartale wyniósł już tylko 4,67 proc., wobec 10,59 proc. rok wcześniej. Natomiast udział subskrypcji CDA Premium zwiększył się z 89,2 do 93,44 proc.
Według badania Gemius/PBI we wrześniu br. część Premium portalu CDA.pl zanotowała 2,55 mln realnych użytkowników i 17,45 mln odsłon. Oznacza to, że zdecydowana większość odwiedzających przegląda ofertę serwisu bez kupowania dostępu albo korzysta z darmowego okresu próbnego.
Dużo więcej na prowizje dla dystrybutorów
Koszty operacyjne CDA poszły w górę o 60,7 proc. do 23,21 mln zł w trzech kwartałach br. Ich zdecydowana większość to wydatki na usługi obce, które zwiększyły się z 13,15 do 21,63 mln zł.
W sprawozdaniu firma podała, że wartość prowizji wypłaconych partnerom CDA Premium (głównie dystrybutorom filmów i seriali) zwiększyła się w skali roku o 83 proc. do 16,3 mln zł w trzech kwartałach br., a o 70 proc. do 5,4 mln zł tylko w minionym kwartale. Zaznaczyła, że w zeszłym kwartale „prowadzone były negocjacje mające na celu rozpoczęcie współpracy z nowymi dystrybutorami filmowymi w przedmiocie rozwoju segmentu CDA Premium”.
Wzrosły też nakłady na wynagrodzenia - w ujęciu trzech kwartałów z 1,06 do 1,19 mln zł
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Dwa razy wyższy zysk
Mocno podskoczyły wskaźniki rentowności CDA. W trzech kwartałach br. firma miała 7,32 mln zł zysku sprzedażowego i 5,96 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 4,23 i 3,41 mln zł rok wcześniej.
W samym minionym kwartale osiągnęła wzrost zysku operacyjnego z 1,52 do 3,5 mln zł oraz zysku netto z 1,22 do 2,84 mln zł. Od stycznia do września br. zapłaciła 1,43 mln zł podatku dochodowego, a przed rokiem było to 794,8 tys. zł.
CDA od maja br. jest notowane na warszawskim rynku giełdowym NewConnect. Głównymi akcjonariuszami spółki są jej prezes spółki Jarosław Ćwiek (ma 34,46 proc. akcji) i dyrektor generalny Łukasz Ćwiek (64,01 proc.). W lipcu firma z 5,39 mln zł zeszłorocznego zysku netto wypłaciła 5,08 mln zł w dywidendzie, jednocześnie ustanowiono program motywacyjny dla kluczowych pracowników.
W czwartek w godzinach południowych, po publikacji sprawozdania za minionym kwartał, cena akcji CDA rosła o 10,8 proc. do 11,99 zł (przy obrotach wynoszących do godz. 11:50 131,4 tys. zł). Przy takim kursie kapitalizacja giełdowa firmy wynosi 121,7 mln zł.
Dołącz do dyskusji: CDA ze wzrostem wpływów o 66 proc. i 2,8 mln zł zysku. Mniej z reklam, 93 proc. z CDA Premium
Oczywiscie, że nie chcą wiekszość jest durna nachalna i źle sprofilowana