SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

CD Projekt napędzany „Wiedźminem” na Netfliksie: wpływy 140 proc. w górę, 92 mln zł zysku

W pierwszym kwartale br. CD Projekt osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 138,6 proc. do 192,97 mln zł oraz zysku netto z 17,73 do 91,98 mln zł. Wyniki firmy napędzała sprzedaż gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon”, która renesans popularności zawdzięcza premierze serialu „Wiedźmin” na platformie Netflix i swoim nowym wersjom mobilnym.

W sprawozdaniu CD Projekt podano, że przychody ze sprzedaży produktów wzrosły rok ro doku z 50,78 do 137,22 mln zł głównie dzięki „kontynuowanej, dobrej sprzedaży gry ‘Wiedźmin 3: Dziki Gon’ wraz z dodatkami ‘Serca z Kamienia’ oraz ‘Krew i Wino’”, a także gry „Wiedźmin 3: Dziki Gon” na platformę Nintendo Switch.

Inne czynniki wzrostowe do sprzedaż „Gwinta: Wiedźmińskiej Gry Karcianej”, która pojawiła się w wersji na Androida, oraz tantiemy z dystrybucji na platformach cyfrowych gry „Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści” (zadebiutowała na platformie Nintendo Switch).

W sprawozdaniu firma podała, że liczba sprzedanych kopii gier z serii wiedźmińskiej przekroczyła 50 mln.

Efekt epidemii i serialu „Wiedźmin” na Netfliksie

Z kolei wpływy ze sprzedaży towarów i materiałów poszły w górę o 85 proc. do 55,43 mln zł. Oprócz wpływów ze sprzedaży gier zewnętrznych producentów na należącej do CD Projekt platformie GOG.com. złożyły się na to przychody firmy z elementów fizycznych edycji kolekcjonerskiej gry „Cyberpunk 2077” oraz „Wiedźmin 3” na platformę Nintendo Switch, a także wpływ ze sprzedaży produktów związanych z grami i markami firmy w jej sklepie internetowym.

Popularność gier CD Projekt z wiedźminem Geraltem wywindowała premiera pod koniec grudnia ub.r. na platformie Netflix pierwszego sezonu serialu „Wiedźmin”. Serial okazał się międzynarodowym hitem, a gra „Wiedźmin 3: Dziki Gon” szybko wróciła do czołówki najpopularniejszych na platformie Steam.

Przedstawiciele zarządu CD Projekt prezentując w kwietniu wyniki firmy z czwartego kwartału ub.r. zaznaczyli, że efekt serialu Netflixa będzie mocniej widoczny w jej wynikach z pierwszego kwartału br.

W zeszłym kwartale zysk operacyjny CD Projekt poszedł w górę z 20,49 do 97,62 mln zł, a zysk netto - z 17,73 do 91,98 mln zł.

 

- Wprowadzone w wielu krajach ograniczenia dotyczące wychodzenia z domów i dostępnych form spędzania wolnego czasu niewątpliwie wpływają na wzrost popularności gier wideo i wspierają ich sprzedaż, w szczególności w ramach cyfrowej dystrybucji - skomentowano w sprawozdaniu CD Projekt.

- Jednocześnie ze względu na mnogość czynników, które wystąpiły w okresie ostatnich dwóch kwartałów mogących pozytywnie wpływać na sprzedaż Grupy (np.: kampanie marketingowe i premiery produktów: „Wiedźmin 3: Dziki Gon” na Nintendo Switch, „Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana” na urządzenia z systemem iOS i Android, "Wojna Krwi" na Nintendo Switch, debiut serialu „The Witcher” na platformie Netflix, wzrost czasu spędzanego w domach przez graczy w związku z pandemią), nie jest możliwe jednoznaczne zmierzenie konkretnej skali oddziaływania każdego z tych czynników na sprzedaż Grupy - dodano.

85 proc. sprzedaży w Europie i Ameryce Północnej, już 13 proc. w Azji

Zdecydowanie najważniejszymi regionami sprzedażowymi dla CD Projekt pozostają Europa i Ameryka Północna, gdzie wpływy firmy w zeszłym kwartale były ponad dwa razy wyższe niż rok wcześniej. W Polsce wzrosły z 3,61 do 6,71 mln zł, na zagranicznych rynkach europejskich - z 23,11 do 53,66 mln zł, a w Ameryce Północnej - z 46,82 do 103,12 mln zł.

Przy czym udział każdego z tych regionów w łącznych wpływach CD Projekt złamał, ponieważ przychody z Azji zwiększyły się prawie pięciokrotnie (z 5,12 do 25,22 mln zł), a ich udział z 6,33 do 13,07 proc.

Wpływy CD Projekt ze sprzedaży własnych gier poszły w górę zdecydowanie bardziej - i kwotowo (z 50,87 do 137,22 mln zł), i procentowo - niż przychody z zewnętrznych produkcji (z 29,96 do 55,43 mln zł.

465 mln zł na lokalach

Duży wzrost wyników sprzedażowych i rentowności w zeszłym kwartale sprawił, że mimo kosztów przygotowywania „Cyberpunk 2077” CD Projektowi przybyło pieniędzy. Środki na lokatach bankowych firmy wzrosły z 432,89 do 464,73 mln zł, a środków na rachunkach bieżących i ekwiwalentów - z 49,41 do 145,59 mln zł.

Na początku maja CD Projekt zapowiedział, że zamierza przeznaczyć maksymalnie 300 mln zł na zakup obligacji skarbowych, po połowie na papiery dłużne Skarbu Państwa oraz obligacje skarbowe emitowane przez USA, Niemcy i Szwajcarię.

CD Projekt najdroższy na GPW, kończy prace nad „Cyberpunk 2077”

Na początku kwietnia br., po dużych spadkach kursów giełdowych czołowych banków i Orlenu, CD Projekt stał się najdroższą spółką na warszawskiej giełdzie, z kapitalizacją wynoszącą 27,7 mld zł. Od tamtej pory akcje firmy jeszcze mocno podrożały - w czwartek na koniec sesji kosztowały 399 zł, do daje kapitalizację w wysokości 38,35 mld zł.

CD Projekt kończy prace na swoją kolejną dużą grą - „Cyberpunk 2077”, którego premierę w styczniu br. przesunął z połowy kwietnia na 17 września. W połowie kwietnia członek zarządu CD Projekt Michał Nowakowski poinformował, że „Cyberpunk 2077” został już ukończony, natomiast obecnie trwają jeszcze poprawki, m.in. usuwanie błędów, oraz przygotowywane są jej różne wersje językowe.

Dołącz do dyskusji: CD Projekt napędzany „Wiedźminem” na Netfliksie: wpływy 140 proc. w górę, 92 mln zł zysku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl