Canal+ Sport 5 już nadaje
Wczoraj doszło do zapowiadanej zmiany nazwy kanału nSport+ na Canal+ Sport 5. Platforma cyfrowa Canal+ tłumaczy ten krok „ujednoliceniem nazewnictwa”. Nazwa nSport+ kojarzyła się bowiem z nieistniejącą już platformą cyfrową n.
O tym, że trwają przygotowania do zmiany nazwy informowaliśmy już w lutym. nSport rozpoczął nadawanie w październiku 2006 roku. Uruchomiła go należąca do ITI Neovision platforma cyfrowa n. Kanał emitował m.in. rozgrywki Ligi Mistrzów i programy informacyjno-publicystyczne na temat sportu. W 2013 roku sfinalizowano fuzję platform cyfrowych n i Cyfry+. Rok później stacja zmieniła nazwę na nSport+, aby nawiązywać do innych kanałów tematycznych Canal+.
KRRiT zgodziła się na zmianę nazwy
12 marca br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgodziła się na zmianę nazwy nSport+ na Canal+ Sport 5. Oferta programowa stacji nie ulegnie zmianie. - Kontynuujemy proces ujednolicania nazewnictwa naszych kanałów własnych. Zmiana nazwy nastąpi najwcześniej 4 kwietnia 2022 r., pod warunkiem wydania przez KRRiT pozytywnej decyzji w sprawie nowej nazwy kanału. Kanał zachowa dotychczasowy charakter i założenia programowe określone w koncesji. Kanał nadal będzie dystrybuowany w sieciach kablowych i u innych operatorów – tak w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl tłumaczył zmianę Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+.
W zeszłym roku Canal+ rozpoczął wygaszanie marek związanych z n i nc+. Platforma nc+ działała w latach 2013-2019 po fuzji Cyfry+ z n. Oferta połączonych operatorów płatnej telewizji i sposób migracji do niej nie zostały dobrze przyjęte przez abonentów. W 2019 roku doszło do rebrandingu na Canal+. Poza nSport+ pozostałością po nc+ była usługa nc+ GO. Abonenci Canal+ mogli dzięki niej oglądać kanały telewizyjne na żywo i treści na żądanie, które posiadali w ofercie. Od kilku dni strona internetowa nc+ GO nie działa. Canal+ zachęca abonentów, żeby korzystali z nowoczesnego serwisu Canal+ Online.
Bez aktualnej liczby abonentów Canal+ w Polsce
Pod koniec grudnia 2021 roku Canal+ miał na całym świecie 23,7 mln abonentów. To wzrost o 1,6 mln w porównaniu z końcem 2020 roku. Aż 0,9 mln nowych klientów to mieszkańcy Afryki, 0,4 mln Francuzi, a 0,3 mln firma pozyskała na pozostałych rynkach europejskich, w tym polskim. Konkretnych danych w odniesieniu do Polski zabrakło. Z prezentacji wynika jedynie, że w całej Europie poza Francją firma miała pod koniec 2021 roku 5,658 mln abonentów. W serwisie korporacyjnym Canal+ Polska informuje, że posiada 2,7 mln abonentów. Takie same dane operator podał jednak przed rokiem.
Z raportu finansowego Vivendi wynika, że w ub.r. przychody Grupy Canal+ wyniosły 5, 770 mld euro, co oznacza wzrost o 5,2 proc. w porównaniu z 2020 rokiem. W 2021 roku rentowność Grupy Canal+ poprawiła się w porównaniu do 2020 r. wskaźnik EBITA wyniósł 480 mln euro, w porównaniu do 435 mln euro w 2020 r., co oznacza wzrost o 10,4 proc.
nSport+ miał w ub.r. 0,075 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Dołącz do dyskusji: Canal+ Sport 5 już nadaje