Best Buy kupuje Napstera
Amerykańska sieć sklepów Best Buy przejmuje za 121 milionów dolarów internetowy serwis muzyczny Napster.
Best Buy chce w ten sposób dotrzeć do nowych klientów oraz 700 tysięcy obecnych subskrybentów Napstera. Sfinalizowanie transakcji, na którą zgodę wyraził już zarząd serwisu, przewidziane jest na ostatni kwartał bieżącego roku - informuje serwis MarketWatch.
Zdaniem właścicieli sieci sklepów oferujących elektronikę użytkową, największą siłę Napstera stanowią łatwy w użyciu interfejs, przesyłana w trybie strumieniowym muzyka oraz oferta mobilna.
Po przejęciu Napstera Best Buy będzie chciała - jak twierdzi wiceprezes sieci Dave Morrish - rozszerzyć jego ofertę poprzez 978 swoich sklepów i umieścić w niej "inne opcje w cyfrowej przestrzeni - pobieranie filmów, możliwość tworzenia serwisów wydawniczych czy też integrację z serwisami społecznościowymi".
Obie strony mają też nadzieję, że razem będzie im łatwiej nawiązać rywalizację z dominującym na internetowym rynku muzycznym serwisem iTunes firmy Apple.
Napster powstał w 1999 roku jako darmowy serwis do dzielenia się plikami w sieci. Cieszył się olbrzymią popularnością na całym świecie, ale w 2002 roku wobec oskarżeń ze strony wytwórni nagraniowych groziło mu bankructwo. Uratowała go od niego firma Roxio, która kupiła serwis i przekształciła go w legalną, opartą na opłatach subskrypcyjnych usługę.
źródło: MarketWatch
Dołącz do dyskusji: Best Buy kupuje Napstera