ANA przeciwko umowie Google z Yahoo
Amerykańska organizacja Association of National Advertisers (ANA) wysłała list do Departamentu Sprawiedliwości USA, w którym sprzeciwia się umowie reklamowej między Google i Yahoo.
Przypomnijmy, że w czerwcu obie strony zawarły 10-letnią umowę, w ramach której Google będzie umieszczać tekstowe reklamy na stronach należących do Yahoo w USA i Kanadzie. Zgodę na umowę musi wyrazić wspomniany Departament Sprawiedliwości - informuje serwis MediaPost Publications.
ANA, która reprezentuje interesy największych amerykańskich reklamodawców (m.in. Apple, Coca-Cola, Exxon Mobil, Procter & Gamble, General Motors, Johnson & Johnson, Walt Disney), nie ujawniła treści listu, ale w specjalnym oświadczeniu napisała, że jeśli umowa wejdzie w życie, to "spółka Google-Yahoo będzie kontrolować 90 procent rynku reklam w internetowych wyszukiwarkach".
Zdaniem organizacji poskutkuje to "mniejszą konkurencją, zwiększoną koncentracją siły rynku, ograniczeniem obecnie dostępnych alternatyw oraz potencjalnym wzrostem cen dla reklamodawców za wysokiej jakości opłacalne reklamy w wyszukiwarkach".
Ogłaszając zawarcie umowy, Google i Yahoo zobowiązały się, że zanim wejdzie ona w życie, poczekają 100 dni na akceptację ze strony regulatorów rynku. Jednak na początku bieżącego miesiąca Google oznajmiło, że zamierza do początku października rozpocząć działania w zakresie umowy, pomimo że Departament Sprawiedliwości jeszcze nie wyraził na nią zgody.
Yahoo szacuje, że w pierwszym roku obowiązywania umowa z Google przyniesie jej dodatkowy dochód rzędu 250 do 450 milionów dolarów.
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: ANA przeciwko umowie Google z Yahoo