AmRest sprzedaje 7,5 proc. udziałów Glovo za 76 mln euro
AmRest, operator sieci gastronomicznych KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w Polsce i wielu innych krajach, zawarł z koncernem Delivery Hero umowę sprzedaży 7,5 proc. udziałów spółki Glovoapp 23, realizującej dostawy zakupów w oparciu o aplikację mobilną Glovo. Cena za udziały wynosi 76,15 mln euro.
- Finalizacja transakcji jest uzależniona od spełnienia określonych warunków, zwyczajowo występujących w tego typu transakcjach oraz pewnych wymogów biznesowych wynikających z regulacji wewnętrznych Glovo - napisano w komunikacie giełdowym AmRestu.
- Sprzedaż udziałów nie będzie miała wpływu finansowego na AmRest, ponieważ wartość księgowa inwestycji w Glovo wynosi 76,2 mln euro - zaznaczono.
AmRest sprzedał Pizzaportal do Glovo
Jesienią ub.r. AmRest po dwóch latach od jego kupna sprzedał serwis PizzaPortal agregujący oferty z lokali gastronomicznych. Platformę przejął właściciel Glovo, a wartość transakcji to 30 mln euro plus 5 mln euro w formie earn-out.
Z końcem lipva br. PizzaPortal.pl po 10 latach zakończył działalność, jego oferta została włączona do oferty aplikacji Glovo. Użytkownicy PizzaPortal.pl, żeby dalej korzystać z tej oferty, muszą zarejestrować się w aplikacji Glovo.
W Polsce oferta aplikacji Glovo jest dostępna w ponad 30 miastach, m.in. Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdyni czy Lublinie. Jesienią ub.r. Glovo ogłosiło uruchomienie swojego centrum technologicznego w Warszawie. To drugi taki ośrodek firmy, pierwszy działa w jej siedzibie głównej w Barcelonie.
AmRest z ponad 500 mln zł straty wskutek epidemii
Firma AmRest jest operatorem sieci gastronomicznych KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w Europie Środkowo-Wschodniej (m.in. w Polsce), a także Rosji i niektórych krajach Europy Zachodniej.
Tak jak cała branża gastronomiczna AmRest przeżywa w br. duże trudności wskutek epidemii koronawirusa: wszystkie lokale były zamknięte od połowy marca do początku maja, a obecnie działają w ramach ograniczeń epidemicznych.
Na początku lipca AmRest informował, że po lockdownie wznowił działalność 94 proc. swoich restauracji własnych i franczyzowych, a na początku października - że ten wynik wzrósł do 98 proc.
We wrześniu firma spłaciła 56,8 mln euro kredytu konsorcjalnego. Ponadto uzyskała od kredytujących ją banków zgodę na zwolnienie z konieczności spełnienia wymogów dotyczących utrzymania wskaźników określonych w umowie kredytowej na koniec września. - W związku z powyższym, zadłużenie długoterminowe na koniec trzeciego kwartału zostało przeklasyfikowane na zobowiązania długoterminowe (non-current liabilities) - poinformowano.
W drugim kwartale br. AmRest zanotował 1,21 mld zł przychodów sprzedażowych, 520,3 mln zł straty operacyjnej i 535,9 mln zł straty netto, wobec 2,05 mld zł wpływów, 75,7 mln zł zysku operacyjnego i 30,6 mln zł zysku netto rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: AmRest sprzedaje 7,5 proc. udziałów Glovo za 76 mln euro
Chyba, że przejdą małą transformację i zamiast serwowania mięsa będą się przestawiać na warzywa, owoce albo jakieś innowacje żywnościowe. Pora, aby duże fast foody uczyły się od lokalnych gastronomii i pamiętały, że podstawa do ZDROWO.