Amerykanie nie wiedzą kto sponsoruje Live Earth
Blisko 2/3 Amerykanów, którzy są świadomi koncertów Live Earth, planuje obejrzeć je w telewizji - wynika z badania Lightspeed Research i Ethical Reputation Index.
Live Earth to globalny koncert, który 7 lipca odbędzie się jednocześnie w Londynie, Nowym Jorku, Sydney, Rio de Janeiro, Szanghaju, Tokio i Johannesburgu. Ma on rozpocząć światową kampanię ekologiczną, zwracającą uwagę na zagrożenia wynikające ze zmian klimatu i efektu cieplarnianego. Udział zapowiedziały największe gwiazdy światowej muzyki.
Nieco ponad połowa Amerykanów świadomych Live Earth twierdzi, że wydarzenie to spowoduje, że zrobią więcej, aby zapobiec niekorzystnym wpływom wynikającym ze zmian klimatu.
Jednocześnie jednak 49 procent respondentów nie ma pojęcia kto sponsoruje imprezę. Firma Pepsi została poprawnie wskazana jako sponsor Live Earth przez 19 procent badanych, ale taki sam odsetek pytanych wskazał na firmy Coca cola i Yahoo, które nie zaangażowały się w wydarzenie. Po 9 procent respondentów niepoprawnie wskazało także na Samsung i BMW jako wspierających Live Earth.
Z kolei firmy Microsoft, Philips, SMART i Stonyfield Farms słusznie jako sponsorów wydarzenie zidentyfikowało odpowiednio 17, 15, 12 i 10 procent badanych.
Dołącz do dyskusji: Amerykanie nie wiedzą kto sponsoruje Live Earth