„Ameryka da się lubić” od 6 czerwca w TVP2
W sobotę, 6 czerwca telewizyjna Dwójka rozpocznie emisję nowego programu „Ameryka da się lubić”, który będzie miał zbliżona formułę do znanego już widzom cyklu „Europa da się lubić”. Program ma poprowadzić Ida Nowakowska.

Formuła programu „Ameryka da się lubić” będzie nawiązywać do znanego już widzom Dwójki talk-show „Europa da się lubić”, który emitowany był w latach 2003-2008 oraz 2019. W ramach cyklu do studia będą zapraszani Amerykanie mieszkający w Polsce oraz goście specjalni, którzy wypowiedzą się o zwyczajach w swojej ojczyźnie w ramach tematu danego odcinka.
Talk-show nie powstaje na podstawie francuskiego formatu „Union Libre”, tak jak miało to miejsce w przypadku show „Europa da się lubić”. Jest to autorski pomysł Leszka Kumańskiego, który jednocześnie jest reżyserem i autorem scenariusza.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Nowy program najprawdopodobniej poprowadzi Ida Nowakowska. Gospodynią „Europa da się lubić” była Monika Zamachowska (w ostatniej edycji obok niej program współprowadził również Adam Drzewicki). Telewizja Polska w październiku ub.r. zrezygnowała ze współpracy z dziennikarką przy morning-show TVP2 „Pytania na śniadanie”. W tej roli zastąpiła ją Małgorzata Tomaszewska.
Emisja w sobotnim prime-time od 6 czerwca
Premierowe odcinki „Ameryka da się lubić” na antenie Dwójki będzie można oglądać w soboty o godz. 20.00, począwszy od 6 czerwca 2020 roku. Program najprawdopodobniej będzie się składać z czterech odcinków.
Początkowo talk-show miał być emitowany od 25 kwietnia br., również w sobotnim prime-time. „Ameryka da się lubić” w swoim paśmie miała zastąpić drugi sezon widowiska „Dance Dance Dance”.
Castingi na uczestników rozpoczęły się w marcu. Poszukiwane były osoby, które posiadają obywatelstwo USA, mówią po polsku (przynajmniej w stopniu komunikatywnym) oraz aktualnie mieszkają w Polsce.
Producentem „Ameryka da się lubić” jest Telewizja Polska, która przygotowuje show we współpracy z Agencją Artystyczną Kuman Team.
O tym, że Telewizja Polska planuje kontynuację talk-show „Europa da się lubić” w nieco zmienionej formule, informowaliśmy w lipcu ub.r. Publiczny nadawca był wówczas zadowolony z wyników oglądalności reaktywowanego po 11 latach przerwy program.
„Europa da się lubić - 15 lat później” na antenie TVP2 oglądać można było w soboty o godz. 20.05, w okresie od 27 kwietnia do 8 czerwca 2019 roku. Średnia widownia siedmiu odcinków reaktywowanego talk-show wyniosła 1,50 mln osób, co przełożyło się na 11,71 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,66 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 7,98 proc. w grupie 16-59.
TVP2 w czasie emisji talk-show była zdecydowanym liderem rynku. Wpływy z reklam wyniosły 3,48 mln zł.
Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 8,34 proc.
Dołącz do dyskusji: „Ameryka da się lubić” od 6 czerwca w TVP2