Wpływy Agencji Warszawa zmalały o 10 proc., 8,5 mln zł zainwestowane w nieruchomości
W ub.r. Agencja Warszawa zanotowała 24,58 mln zł wpływów sprzedażowych (10 proc. mniej niż rok wcześniej) oraz 189,8 tys. zł zysku netto (wobec 581,9 tys. zł w 2017 roku). Firma zainwestowała 8,5 mln zł w nieruchomości, zaciągając 6,6 mln zł kredytu.
Według sprawozdania złożonego w KRS przychody sprzedażowe Agencji Warszawa zmalały z 27,3 mln zł w 2017 roku do 24,58 mln zł w ub.r. W 2017 roku firma miała 741 tys. zł ze sprzedaży zagranicznej, natomiast w ub.r. osiągnęła całość przychodów ze sprzedaży w kraju.
Wśród klientów Agencji Warszawa są m.in. PKO Bank Polski (jest jego główną agencją reklamową), T-Mobile Polska, Helios, Ingka Centres (właściciel centrów handlowych Wola Park, Port Łódź, Matarnia, Skende Shopping), LG Electronics oraz PKP Intercity (wiosną ub.r. agencja wygrała przetarg na obsługę w internecie przez półtora roku).
Od marca br. dyrektorem zarządzającym Agencji Warszawa jest Maciej Lissowski, poprzednio związany z Publicis Worldwide Polska.
Mniej na usługi obce i wynagrodzenia
Koszty operacyjne Agencji Warszawa zmalały o 9,1 proc. - z 26,66 do 24,23 mln zł. Wydatki na usług obce zmniejszyły się o 10 proc. do 21,58 mln zł, a na wynagrodzenia - o 26,1 proc. do 1,2 mln zł.
W sprawozdaniu podano, że w ub.r. w firmie średnio było zatrudnionych na etacie 68 pracowników, ponadto współpracowano z 76 osobami w ramach umów cywilno-prawnych.
Wydatki na zużycie materiałów i energii spadły z 706 do 653,2 tys. zł, nakłady na amortyzację wzrosły z 29,6 do 306,9 tys. zł, natomiast koszty określone jako pozostałe spadły ze 128,7 do 62,6 tys. zł.
Firma osiągnęła w ub.r. 354,7 tys. zł zysku ze sprzedaży, wobec 637 tys. zł rok wcześniej. Zmalały też zysk brutto spółki (z 745,4 do 220,5 tys. zł) oraz zysk netto (z 581,9 do 189,8 tys. zł).
8,5 mln zł zainwestowane w nieruchomości
Na koniec ub.r. Agencja Warszawa miała grunty o wartości 247,6 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej nie miała żadnych takich aktywów. Jednocześnie wartość posiadanych przez firmę budynków, lokali i obiektów wzrosła w skali roku z 21,6 do aż 8,3 mln zł.
W sprawozdaniu nie podano, w jakim celu spółka weszła w posiadanie tych nieruchomości. Na koniec ub.r. miała też 375 tys. zł sklasyfikowane jako długoterminowe inwestycje w nieruchomości (wobec żadnych takich inwestycji na koniec 2017 roku).
W związku z tymi inwestycjami Agencja Warszawa przeznaczyła w ub.r. 278,2 tys. zł na amortyzację budynków. Na koniec ub.r. miała 7,42 mln zł zobowiązań długoterminowych, głównie z tytułu pożyczek i kredytów (6,65 mln zł). Rok wcześniej nie miała żadnych takich zobowiązań). Natomiast krótkoterminowe zobowiązania kredytowe są niewielkie, wzrosły w skali roku z 28,5 do 144,6 tys. zł.
70 proc. udziałów agencji ma Grupa 22, a pozostałe 30 proc. to udziały własne firmy.
Dołącz do dyskusji: Wpływy Agencji Warszawa zmalały o 10 proc., 8,5 mln zł zainwestowane w nieruchomości