70 proc. Polaków codziennie ogląda telewizję, dla 15 proc. to główne narzędzie rozrywki
Tylko 15 proc. Polaków przyznaje, że telewizja jest ich głównym narzędziem rozrywki, ale 70 proc. ogląda ją codziennie, z czego większość od 1 do 3 godz. w ciągu doby - wynika z badania TNS Polska.
TNS Polska przyjrzał się zmianom jakie zaszły w zachowaniach i oczekiwaniach użytkowników telewizorów na przestrzeni ostatnich 25 lat. Okazało się, że choć tylko 15% badanych przyznaje, że telewizja jest ich głównym narzędziem rozrywki, to aż 70% z nich ogląda ją codziennie, z czego większość od 1 do 3 godzin w ciągu doby.
W latach 90. obowiązkowym elementem wyposażenia wielu polskich domów były telewizory kineskopowe: posiadało je 94 proc. respondentów.
Jeśli chodzi o nowe funkcje dostępne w najnowszych telewizorach, 58 proc. ankietowanych przyznało, że korzystało z aplikacji, które oferują producenci odbiorników, ale 42 proc. w ogóle tego nie robi. 14 proc. badanych przyznaje, że wykorzystuje aplikacje codziennie, a 30 proc. uruchamia je przynajmniej raz na tydzień.
Świadomość istnienia nowej technologii jaką jest rozdzielczość 4K, charakteryzująca się czterokrotnie większą szczegółowością w porównaniu ze standardem Full HD, ma 38 proc. ankietowanych posiadaczy telewizorów.
50 proc. badanych deklaruje, że wygląd telewizora ma duże znaczenie przy wyborze nowego odbiornika. Jednak to jakość obrazu i dźwięku zostały wskazane przez 97 proc. ankietowanych za najważniejszy czynnik przy wyborze nowego telewizora.
Badanie zostało zrealizowane przez TNS Polska dla Sony w dniach 23-31 lipca 2014 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 osób w wieku 25-40 lat korzystających z internetu. Projekt wykonano metodą zbierania danych CAWI na panelu polskich internautów.
Dołącz do dyskusji: 70 proc. Polaków codziennie ogląda telewizję, dla 15 proc. to główne narzędzie rozrywki