57 proc. internautów kupujących w sieci robi zakupy w zagranicznych e-sklepach, w Polsce tylko 34 proc.
Kupując w internecie konsumenci na całym świecie zamawiają produkty głównie u sprzedawców pochodzących z ich własnego kraju, ale coraz popularniejsze staje się kupowanie u sprzedawców zagranicznych - wynika z badania Nielsena.
57 proc. respondentów, którzy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy przed badaniem dokonali zakupu przez internet, zrobiło to u sprzedawcy zagranicznego.
Biorąc pod uwagę poszczególne kraje objęte badaniem, można zaobserwować spore zróżnicowanie w podejściu do kupowania online w zagranicznych e-sklepach. Najwyższy odsetek odnotowano we Włoszech (79 proc.), a najniższy w Japonii (32 proc.).
W Polsce tylko 34 proc. kupujących online nabyło produkt u sprzedawcy nie z naszego kraju.
Badanie "Nielsen Global Connected Commerce Survey" zostało przeprowadzone przez firmę Nielsen w okresie sierpień - październik 2015 r. na grupie ponad 13 tys. internautów z regionu Azji i Pacyfiku, Europy, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Ameryki Północnej, reprezentatywnej ze względu na wiek i płeć.
Dołącz do dyskusji: 57 proc. internautów kupujących w sieci robi zakupy w zagranicznych e-sklepach, w Polsce tylko 34 proc.