28,3 mln zł budżetu mediowego TVP do wzięcia
Trwa przetarg na obsługę mediową kampanii reklamowych Telewizji Polskiej. Roczny budżet mediowy nadawcy, o który powalczą agencje wynosi 28,29 mln zł brutto. Zawarte w nim roczne wynagrodzenie agencji to ponad 1 mln zł.
Telewizja Polska prowadzi przetarg, w którym wyłoni podmiot odpowiedzialny m.in. za planowanie i zakup mediów na cele kampanii. O jego starcie informowaliśmy przed tygodniem.
Budżet, którego obsługę powierzy domowi mediowemu TVP wynosi 23 mln zł netto (bez VAT), czyli 28,29 mln zł brutto.
Na kwotę tę składają się koszty zewnętrznego wykonania usług (czyli m.in. zakup mediów), w wysokości nie wyższej niż 22,182 mln zł netto 27,28 mln zł brutto. Pozostała kwota 818 tys. zł netto (ponad 1 mln zł brutto) to maksymalne wynagrodzenie agencji w ciągu roku współpracy. Umowa zostanie bowiem zawarta na 12 miesięcy, począwszy od 1 października br.
Telewizja Polska określiła progi rabatów, jakich oczekuje od domu mediowego w zakupie konkretnych mediów. O wyborze zwycięskiej agencji zdecyduje w 78 proc. kryterium ceny co oznacza, że kryteria jakościowe, wyjątkowo jak nigdy dotąd będą stanowić aż 22 proc.. Oferty można składać do 17 czerwca br.
Wybrany dom mediowy zajmie się planowaniem i zakupem mediów, tworzeniem strategii mediowych zlecanych przez TVP kampanii reklamowych, oceną ofert mediów, rekomendowaniem nowych kreatywnych rozwiązań mediowych, produkcją kreacji, monitoringiem kampanii, ich nadzorem oraz rozliczaniem.
Obecnie obsługą mediową TVP zajmuje się dom mediowy Value Media. Umowa wygasa z końcem września.
Warto w tym miejscu zaznaczyć, że przeznaczony w trwającym obecnie przetargu budżet mediowy TVP jest sporo większy od tego, który trafił do Value Media jesienią ub.r. Było to początkowo 12,3 mln zł brutto, a kilka tygodni temu zwiększono go o dodatkowe 6,15 mln zł, co razem daje 18,45 mln zł.
Dołącz do dyskusji: 28,3 mln zł budżetu mediowego TVP do wzięcia
którą firmę wybierzesz?
Jakub przytuli