2,15 mln widzów „The Voice Kids”. TVP2 wiceliderem rynku
Pierwsze dwa odcinki nowego talent-show „The Voice Kids” oglądało 2,15 mln widzów. TVP2 w czasie emisji programu była wiceliderem rynku telewizyjnego.
W poniedziałek, 1 stycznia br. o godz. 20.05 i 21.10 telewizyjna Dwójka pokazała pierwsze dwa odcinki dziecięcego talent-show „The Voice Kids”. Z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez nadawcę wynika, że ich średnia oglądalność wyniosła 2,15 mln widzów w grupie 4+. Przełożyło się to na 12,87 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Obie części programu miały porównywalną widownię - pierwszą z nich śledziło 2,15 mln widzów (12,35 proc. udziału), a drugą - 2,14 mln (13,43 proc. udziału).
Przynajmniej przez 10 sekund pierwszy odcinek śledziło 4,16 mln osób, a drugi - 3,55 mln (średni zasięg obu części wyniósł 3,85 mln osób).
Dla porównania, pierwsze dwa odcinki ósmej edycji „The Voice of Poland” pokazane 2 września ub.r. miały 1,78 mln widzów, a ich udział wyniósł 13,05 proc.
Centrum informacji Telewizji Polskiej opublikowało również wyniki z alternatywnego pomiaru oglądalności prowadzonego przez Netię, który wzbudza wiele kontrowersji - jego wyniki uznawane są tylko przez TVP. Według tych danych widowisko Dwójki miało 2,4 mln oglądających.
Portal Wirtualnemedia.pl dotarł również do danych oglądalności konkurencyjnych stacji w paśmie emisji „The Voice Kids”. Z tych danych wynika, że Dwójka w czasie emisji show była wiceliderem rynku przegrywając tylko z Polsatem mającym 16,21 proc. udziału. Stacja ta w tym paśmie pokazywała jednak kultowy film „Kevin sam w domu”.
Wśród tzw. „wielkiej czwórki” gorzej od TVP2 wypadły: TVP1 (10,08 proc.) i TVN (9,21 proc.).
Polska wersja dziecięcego talent-show „The Voice Kids”, to mutacja popularnego na całym świecie formatu muzycznego „The Voice”, który w Polsce doczekał się już ośmiu edycji. Za produkcję obu tytułów w naszym kraju odpowiada Rochstar.
W show występują utalentowane wokalnie dzieci w wieku od 8 do 15 lat, których występy na wszystkich etapach programu oceniają trenerzy. Zasady są bardzo podobne jak w „The Voice”: dzieciaki biorą udział w castingach, wybierają drużynę ulubionego trenera i rywalizują o przejście do etapu z koncertami finałowymi.
Występy uczestników w polskiej wersji programu oceniają: Edyta Górniak, Dawid Kwiatkowski oraz Tomson i Baron z zespołu Afromental. Prowadzącymi show zostali Barbara Kurdej-Szatan, Tomasz Kammel i Adam Zdrójkowski.
Jak mówił nam dyrektor TVP2 Marcin Wolski, celem emisji „The Voice Kids” w zimowej ramówce jest kontynuacja wysokiej oglądalności sobotniego prime-time w sezonie zimowym. - Chcemy premiery emitować nie tylko wiosną i jesienią, ale również w ramówkach zimowych i letnich. Zwłaszcza chcemy wyeliminować spadki oglądalności Dwójki w okresach letnich - komentował szef stacji.
Kolejne odcinki show na antenie TVP2 będzie można oglądać w soboty o godz. 20.05.
Dołącz do dyskusji: 2,15 mln widzów „The Voice Kids”. TVP2 wiceliderem rynku