14 mln smartwatchów sprzedanych w III kwartale. Apple liderem, Samsung przed Fitbit
O 42 proc. wzrosła w III kwartale 2019 roku globalna sprzedaż smartwatchów. Blisko połowa rynku należy do Apple - wynika z danych Strategy Analytics.
W III kwartale bieżącego roku na świecie sprzedano 14,2 miliona inteligentnych zegarków, w porównaniu do 10 milionów w analogicznym okresie roku 2018 (+42 proc.).
Analitycy Strategy Analytics szacują, że lider rynku Apple sprzedał w III kwartale 6,8 miliona zegarków Apple Watch, wobec 4,5 miliona rok wcześniej (+51 proc.). Dało to 47,9 proc. udziału w rynku, czyli o 2,9 pkt. proc. więcej niż przed rokiem.
Drugi Samsung zdobył 13,4 proc. rynkowego udziału (+2,4 pkt. proc. r/r). Koreańska firma sprzedała 1,9 miliona zegarków - o 73 proc. więcej w porównaniu do III kwartału 2018 roku (1,1 mln).
Z kolei na trzecim miejscu znalazła się firma Fitbit, której przejęcie za 2,1 miliarda dolarów w ostatnich dniach ogłosił Google Zanotowała ona tylko 7-proc. wzrost sprzedaży swoich smartwatchów (z 1,5 mln do 1,6 mln sztuk), a jej udział w rynku zmalał z 15 proc. do 11,3 proc.
Dołącz do dyskusji: 14 mln smartwatchów sprzedanych w III kwartale. Apple liderem, Samsung przed Fitbit