SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

13 firm chce zastąpić badanie oglądalności Nielsena dla TVP. Wśród nich brytyjski Kantar

Trzynaście podmiotów badawczych bierze udział w dialogu technicznym o pomiarze oglądalności na antenach i w serwisach internetowych Telewizji Polskiej. Zarząd TVP spotkał się dotąd z 9 firmami. - Dane z Euro 2016 utwierdzają nas w przekonaniu, że mamy rację wytyczając ten kierunek w telemetrii - wyjaśnia prezes Jacek Kurski.

Jacek Kurski, fot. tvpJacek Kurski, fot. tvp

W drugiej połowie maja br. Telewizja Polska ogłosiła dialog techniczny dotyczący wspólnego pomiaru oglądalności w telewizji i treści wideo w internecie. Nadawca chciał zebrać od firm badawczych informacje o dostępnych technikach i usługach w tym zakresie, żeby sprawdzić możliwości stworzenia alternatywy w segmencie badań. Przyjmowanie wniosków do dialogu zakończono 20 czerwca. Do TVP napłynęło 13 zgłoszeń.

Zarząd TVP spotkał się do tej pory z przedstawicielami dziewięciu firm. - Są to głównie podmioty polskie, podmioty technologiczne i firmy badawcze, oferujące bardzo nowatorskie metody pomiaru widowni - opisuje prezes TVP Jacek Kurski. Wśród nich jest brytyjska firma Kantar. Jak podkreśla prezes Kurski, wszystkie podmioty są gotowe do budowy alternatywnego panelu wobec Nielsen Audience Measurement.

Zainteresowanych współpracą z TVP jest także 10 firm, które mogą przeprowadzić zlecony przez nadawcę audyt Nielsena. - Działamy w obszarze telemetrii, a dane z ostatniego Euro 2016 tylko nas utwierdzają w przekonaniu, że mamy rację wytyczając ten kierunek - tłumaczy prezes Telewizji Polskiej.

Kolejną kwestią „do naprawy” - zdaniem Kurskiego - jest rozliczanie wartości reklam w grupie komercyjnej 16-49. - Większość społeczeństwa, czyli ludzie poniżej 16. roku życia lub powyżej 49. roku życia, nie znajduje się w grupie komercyjnej. Traktowanie większości społeczeństwa jako grupy niewspółrodzajowej jest czymś niemoralnym i absurdalnym ekonomicznie - wyjaśnia.

- Większą siłę nabywczą mają ludzie po 50-tce, oni są u szczytu kariery zawodowej, mają kredyty spłacone, dzieci odchowane, a stanowią rzekomo grupę nieatrakcyjną dla reklamodawców. To pozostałość fatalnego procederu, na który kiedyś zgodziła się Telewizja Polska wbrew własnym interesom, a który służy nadawcom komercyjnym - dodaje Jacek Kurski.

Nadawca publiczny chce wypracować nowy standard w telemetrii, który będzie akceptowany przez wszystkie podmioty na rynku. Czy TVP rozmawia z rynkiem reklamodawców i nadawcami, żeby zmienić sposób rozliczania reklam? Kurski nie odpowiada wprost na to pytanie. Podkreśla, że TVP poszukuje alternatywy dla Nielsena, która doprowadzi telemetrię w Polsce „do elementarnej uczciwości i równości stron”.

- Najpierw rozpoczęliśmy dialog techniczny, podchodzimy do sprawy profesjonalnie i naukowo. Została przełamana zmowa niektórych firm telemetrycznych, które próbowały zakonserwować dotychczasowy patologiczny układ - zaznacza Kurski.

Umowa Telewizji Polskiej z Nielsenem obowiązuje do 2019 roku. - Są w niej zapisy, do których zamierzamy się odwołać, aby wyegzekwować należne Telewizji Polskiej prawa - kwituje prezes TVP, pytany o zerwanie umowy przed czasem.

Dołącz do dyskusji: 13 firm chce zastąpić badanie oglądalności Nielsena dla TVP. Wśród nich brytyjski Kantar

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
Te firmy zgłosiły się z jednego, prostego powodu - chcą zarobić. Ale żadna z nich nie zapewni Kurskiemu takich wyników, jakie chciałby zobaczyć. Kolejne pieniądze z abonamentu RTV zostaną zmarnowane na równoległe opłacanie drugiej firmy badawczej, a jej wyniki badania oglądalności na pewno nie będą mocno odbiegały od pomiarów Nielsena.
odpowiedź
User
fro
tak zajmijmy się szukaniem nowej firmy bo dwójka prowadzona przez wolskiego na pewno bedzie miec ekordowa ogladalnosc zanizana przez nilsena, przmi rozsadnie :D:D:D
odpowiedź
User
Kyne
Dobrze kalkuluje. W końcu TVP ma docierać do wyborców, a nie do klientów, a to zasadnicza różnica. No i przy zerwaniu ciągłości badania nieprędko będzie można orzec, czy mu rośnie czy spada.

Ale ma też rację odnośnie grupy komercyjnej. Jak definiowano te panele, kasę mieli głównie młodzi, dynamiczni, ustawiajacy się - bo ludzie po 40 niewiele mieli korporacjom do zaoferowania. Tyle, że to było prawie ćwierć wieku temu, więc teraz ta grupa dobiega 60, a kasę mają nadal. W ten sposób kurski na fali dobrej zmiany zostaje liderem intelektualnym branży.
odpowiedź