1,6 mln widzów „Project Runway”. 13,8 mln zł wpływów z reklam
Średnio 1,6 mln osób oglądało pierwszą edycję programu „Project Runway”. W czasie emisji formatu stacja TVN miała słabsze wyniki od TVP1 i Polsatu. Wpływy reklamowe z reality-show przyniosły 13,8 mln zł. Kolejna edycja pojawi się za rok.
„Project Runway” nadawany był na antenie TVN w niedziele o 21.00 w okresie od 2 marca od 25 maja br. Średnia oglądalność reality-show wyniosła 1,6 mln widzów. Przełożyło się to na 10 proc. udziału w całym rynku oraz 13,92 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek programu, który TVN nadał w minioną niedzielę. Obejrzało go 2,07 mln widzów, co przełożyło się na odpowiednio 13,36 proc. i 18,62 proc. udziału.
Topowe odcinki „Project Runway”
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Data |
AMR |
SHR % |
SHR % |
2014-05-25 |
2 068 960 |
13,36% |
18,62% |
2014-03-09 |
1 750 666 |
10,94% |
15,52% |
2014-03-30 |
1 640 762 |
9,99% |
14,92% |
2014-03-02 |
1 605 816 |
10,31% |
14,69% |
2014-05-11 |
1 601 543 |
10,02% |
14,64% |
TVN w czasie emisji modowego formatu zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. W tym czasie liderem była TVP1, pokazująca wówczas końcówkę „Rancza”, a także filmy fabularne, audycje komitetów wyborczych i wieczór wyborczy, co dało jej 18,93 proc. udziału. Drugie miejsce należało do Polsatu („Tylko muzyka”; 17,22 proc.). Za TVN uplasowała się TVP2 („Sherlock”, filmy; 6,85 proc.). W grupie komercyjnej TVN też był trzeci, liderem tam był Polsat, a TVP2 była druga.
Oglądalność „Project Runway” na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVP1 |
3038566 |
18,93% |
14,46% |
Polsat |
2514259 |
15,66% |
17,22% |
TVN - Project Runway |
1604916 |
10,00% |
13,92% |
TVP2 |
1099025 |
6,85% |
7,19% |
„Project Runway” miał niższe wyniki od osiąganych przez nadawany rok wcześniej w niedziele o 21.00 w TVN serial „Przepis na życie”. Jego czwartą serię śledziło średnio 2,44 mln widzów, co przełożyło się na 15,40 proc. udziału w grupie 4+ i 19,43 proc. w 16-49 (więcej na ten temat).
Wpływy reklamowe z pierwszej edycji modowego reality-show wyniosły 13,78 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
W programie „Project Runway” 13 projektantów rywalizowało ze sobą w różnych zadaniach związanych z projektowaniem mody. Zwycięzcą został Jakub „Jacob” Bartnik. Wygrał 300 tys. zł, sesję swojej kolekcji na łamach miesięcznika „Elle” oraz półroczny mecenat artystyczny w firmie Simple-Creative Products.
Gospodynią „Project Runway” była Anja Rubik, w jury obok niej zasiadali Joanna Przetakiewicz i Mariusz Przybylski, a mentorem dla uczestników był Tomasz Ossoliński. Za produkcję wykonawczą programu odpowiadała firma FremantleMedia Polska.
TVN ma w planach emisję drugą edycję „Project Runway”. Widzowie zobaczą ją wiosną przyszłego roku (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: 1,6 mln widzów „Project Runway”. 13,8 mln zł wpływów z reklam