SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

1,6 mln widzów „Project Runway”. 13,8 mln zł wpływów z reklam

Średnio 1,6 mln osób oglądało pierwszą edycję programu „Project Runway”. W czasie emisji formatu stacja TVN miała słabsze wyniki od TVP1 i Polsatu. Wpływy reklamowe z reality-show przyniosły 13,8 mln zł. Kolejna edycja pojawi się za rok.

„Project Runway” nadawany był na antenie TVN w niedziele o 21.00 w okresie od 2 marca od 25 maja br. Średnia oglądalność reality-show wyniosła 1,6 mln widzów. Przełożyło się to na 10 proc. udziału w całym rynku oraz 13,92 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej widzów zgromadził finałowy odcinek programu, który TVN nadał w minioną niedzielę. Obejrzało go 2,07 mln widzów, co przełożyło się na odpowiednio 13,36 proc. i 18,62 proc. udziału.

Topowe odcinki „Project Runway”

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

16-49

Data

AMR

SHR %

SHR %

2014-05-25

2 068 960 

13,36%

18,62%

2014-03-09

1 750 666 

10,94%

15,52%

2014-03-30

1 640 762 

9,99%

14,92%

2014-03-02

1 605 816 

10,31%

14,69%

2014-05-11

1 601 543 

10,02%

14,64%


TVN w czasie emisji modowego formatu zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. W tym czasie liderem była TVP1, pokazująca wówczas końcówkę „Rancza”, a także filmy fabularne, audycje komitetów wyborczych i wieczór wyborczy, co dało jej 18,93 proc. udziału. Drugie miejsce należało do Polsatu („Tylko muzyka”; 17,22 proc.). Za TVN uplasowała się TVP2 („Sherlock”, filmy; 6,85 proc.). W grupie komercyjnej TVN też był trzeci, liderem tam był Polsat, a TVP2 była druga.

Oglądalność „Project Runway” na tle konkurencji

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

16-49

Stacja

AMR

SHR %

SHR %

TVP1

3038566

18,93%

14,46%

Polsat

2514259

15,66%

17,22%

TVN - Project Runway

1604916

10,00%

13,92%

TVP2

1099025

6,85%

7,19%


„Project Runway” miał niższe wyniki od osiąganych przez nadawany rok wcześniej w niedziele o 21.00 w TVN serial „Przepis na życie”. Jego czwartą serię śledziło średnio 2,44 mln widzów, co przełożyło się na 15,40 proc. udziału w grupie 4+ i 19,43 proc. w 16-49 (więcej na ten temat).

Wpływy reklamowe z pierwszej edycji modowego reality-show wyniosły 13,78 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

W programie „Project Runway” 13 projektantów rywalizowało ze sobą w różnych zadaniach związanych z projektowaniem mody. Zwycięzcą został Jakub „Jacob” Bartnik. Wygrał 300 tys. zł, sesję swojej kolekcji na łamach miesięcznika „Elle” oraz półroczny mecenat artystyczny w firmie Simple-Creative Products.

Gospodynią „Project Runway” była Anja Rubik, w jury obok niej zasiadali Joanna Przetakiewicz i Mariusz Przybylski, a mentorem dla uczestników był Tomasz Ossoliński. Za produkcję wykonawczą programu odpowiadała firma FremantleMedia Polska.

TVN ma w planach emisję drugą edycję „Project Runway”. Widzowie zobaczą ją wiosną przyszłego roku (dowiedz się więcej).

Dołącz do dyskusji: 1,6 mln widzów „Project Runway”. 13,8 mln zł wpływów z reklam

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Staszek
Zaskakująco dobry wynik, jak na taki program. Na Fox Life podobny show przepadł. Ale coś czuję, że za rok wyniki będą jeszcze gorsze. Jak Polsat pomyśli i wymieni Must be the Music na coś nowego. Rising Star czeka w kolejce.
0 0
odpowiedź
User
fdf
kolejny ustawiony mózgotrzep pomiedzy sprzedażą proszkow do prania podpasek pasty itp. itd. Zmienia się tylko tytul szmiry
0 0
odpowiedź
User
pavv
Wcale mnie to nie dziwi gdyż ludzi tego typu programy absolutnie nie interesują. Ja nie znam nikogo kto by go oglądał więc te 1,6 mln. to i tak bardzo dobry wynik.
0 0
odpowiedź