Zbigniew Lazar p.o. dyrektora Agencji Promocji Polskiego Radia
Po półtora miesiąca urzędowania w trybie natychmiastowym miał zostać odwołany Paweł Wochowski, dotychczasowy dyrektor Agencji Promocji Polskiego Radia. Zastąpił go Zbigniew Lazar.
Informacja o powołaniu Zbigniewa Lazara na pełniącego obowiązki dyrektora Agencji Promocji Polskiego Radia widnieje już oficjalnie na stronie publicznej rozgłośni. Lazar był wcześniej pełnomocnikiem zarządu ds. promocji w Polskim Radiu.
Paweł Wochowski, który pełnił tę funkcję od marca br. miał zostać w poniedziałek odwołany w trybie natychmiastowym. Zapytaliśmy Polskie Radio o powody tej decyzji, jednak Monika Kuś z biura zarządu Polskiego Radia odpowiedziała nam jedynie, że "wszelkie informacje na temat zmian kadrowych są dostępne na naszej stronie korporacyjnej prsa.pl" (żadnego oświadczenia w tej sprawie nie znaleźliśmy - przyp.red.).
Jeden z pracowników publicznej rozgłośni komentuje anonimowo: - U nas jest absolutny bajzel. Nie wiemy nic, to jest absolutne szaleństwo. Ta instytucja to jakiś kabaret - stwierdza.
Zbigniew Lazar jest właścicielem firmy Modern Corp. zajmującą się PR-em i komunikacją, był m.in. dyrektorem komunikacji korporacyjnej w T-Mobile, dyrektorem komunikacji w Lafarge, dyrektorem PR w General Motors, czy managerem ds. PR w FSO Motor Company.
Zastępcą dyrektora Agencji Promocji nadal jest Ewa Michalak.
Polskie Radio ze spadkiem wpływów i stratą
W 2019 roku Polskie Radio zanotowało spadek przychodów o 6,07 proc. do 336,53 mln zł. Nadawca miał 219,32 mln zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej (5,8 proc. mniej niż rok wcześniej), a jego Agencja Reklamy osiągnęła 62,72 mln zł wpływów (po spadku o 7,4 proc.).
Firma zanotowała w 2019 roku 10,44 mln zł straty netto w porównaniu do 15,3 mln zysku netto w 2018 roku. Kadra kierownicza wyższego szczebla zarabiała średnio miesięcznie 15,9 tys. zł brutto, a dziennikarze - 10,3 tys. zł brutto. W planie finansowym na 2020 r. Polskie Radio zapisało symboliczny zysk - 80 zł.
W br. Polskie Radio otrzyma część kolejnej rekompensaty abonamentowej z budżetu państwa, którą zapisano w ustawie budżetowej. Z kwoty 1,95 mld zł do Polskiego Radia trafi 125,9 mln zł w formie obligacji skarbowych. Pierwszą transzę tych obligacji, o łącznej wartości 650 mln zł, zarejestrowano w zeszły poniedziałek.
Dołącz do dyskusji: Zbigniew Lazar p.o. dyrektora Agencji Promocji Polskiego Radia