Xiaomi po raz pierwszy liderem rynku urządzeń wearables, Fitbit przed Apple
W II kwartale 2017 roku na świecie sprzedano 21,6 miliona urządzeń z kategorii wearables. Ponad 17 proc. rynku i po raz pierwszy pozycję lidera zdobyło Xiaomi, wyprzedzając Fitbit i Apple - wynika z danych Strategy Analytics.
Globalna sprzedaż urządzeń z kategorii wearables w II kwartale 2017 roku zwiększyła się o 8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016 (20 mln), do poziomu 21,6 miliona sztuk.
Xiaomi sprzedało 3,7 miliona urządzeń - o 23 proc. więcej niż rok wcześniej (3 mln). Dzięki temu chińska firma zdobyła 17,1 proc. udziału w rynku, co dało jej po raz pierwszy pozycję lidera. Zawdzięcza ona to popularnej przede wszystkim w Państwie Środka linii Mi Band.
Druga w rankingu firma Fitbit zanotowała w ujęciu rocznym wyraźny spadek sprzedaży (z 5,7 mln do 3,4 mln urządzeń) i jednocześnie rynkowego udziału - z 29 proc. do niecałych 16 proc.
Z kolei Apple sprzedało w II kwartale br. 2,8 miliona zegarków Apple Watch - o 56 proc. więcej niż rok wcześniej (1,8 mln). Dało to firmie z Cupertino 15,9 proc. udziału w rynku (+4 pkt. proc. r/r) i trzecie miejsce w zestawieniu.
Dołącz do dyskusji: Xiaomi po raz pierwszy liderem rynku urządzeń wearables, Fitbit przed Apple