„X Factor” jest liderem rynku, ale traci widzów
Trzecia edycja programu TVN „X Factor” po trzech odcinkach gromadzi średnio 3,71 mln widzów, więcej niż nadawana rok wcześniej druga seria. W czasie emisji muzycznego formatu TVN wygrywa z konkurencyjnymi stacjami.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że po trzech castingowych odcinkach “X Factor 3” ogląda 3,71 mln widzów, a udział stacji w czasie jego emisji wynosi 23,02 proc. w grupie 4+ i 27,15 proc. w komercyjnej 16-49.
Najnowsza edycja show ma o 70 tys. widzów większą oglądalność niż druga seria nadawana w tym samym paśmie rok wcześniej. Śledziło ją bowiem 3,64 mln osób. Jednak druga edycja „X Factor” miała nieco wyższy udział w rynku niż obecna - wynosił on odpowiednio 23,15 proc. i 28,74 proc. (więcej na ten temat).
W paśmie nadawania muzycznego widowiska TVN jest liderem rynku telewizyjnego, choć liczba widzów show „X Factor” maleje z odcinka na odcinek W grupie 4+ na drugim miejscu z wynikiem na poziomie 15,90 proc. plasuje się TVP1, nadająca wówczas “Pogodę”, “Komisarza Alexa” i filmy fabularne. Trzeci jest Polsat (14,73 proc., filmy fabularne), a czwartą lokatę okupuje Dwójka (11,01 proc.; programy kabaretowe, „The Voice of Poland”). W grupie komercyjnej TVN też jet pierwszy, ale drugie miejsce zajmuje Polsat.
„X Factor” emitowany jest w soboty o 20.00.
Widownia „X Factor” odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
23-02-2013 | 3 795 983 | 24,40% | 28,57% |
02-03-2013 | 3 739 828 | 23,10% | 27,44% |
09-03-2013 | 3 605 249 | 21,64% | 25,52% |
średnia | 3 713 835 | 23,02% | 27,15% |
Oglądalność formatu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN – X Factor | 3 713 835 | 23,02% | 27,15% |
TVP1 | 2 564 551 | 15,90% | 11,16% |
Polsat | 2 377 144 | 14,73% | 17,75% |
TVP2 | 1 775 712 | 11,01% | 10,14% |
Dołącz do dyskusji: „X Factor” jest liderem rynku, ale traci widzów