TVP1 liderem, TVP2 wyprzedziła TVP1 w 16-49. „M jak miłość”, mecz Anglia-Polski i „Cud Życia - Andrea Bocelli” hitem tygodnia
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły „M jak miłość”, eliminacyjny mecz reprezentacji Polski z Anglią do MŚ 2022 oraz koncert „Cud Życia - Andrea Bocelli”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka. W 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 29 marca do 4 kwietnia - najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał średnio 4,14 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 28,13 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajął środowy eliminacyjny mecz reprezentacji Polski do MŚ 2022, w którym nasza drużyna zmierzyła się z Anglią. Przegrane przez Polskę spotkanie (wynikiem 1 do 2) w TVP1 oglądało średnio 3,42 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 24,04 proc. Spotkanie transmitowane było również w TVP Sport (widownia na poziomie 1,33 mln widzów), co dało łączny wynik na poziomie 4,75 mln osób.
Podium uzupełnia koncert „Cud Życia - Andrea Bocelli”, który w Jedynce zgromadził 3 mln widzów.
Kilka godzin po emisji widowiska prezes TVP Jacek Kurski na swoim profilu na Twitterze poinformował, że „Cud Życia” obejrzało 4 mln widzów (w peaku - przyp. red.). - Dziękuję Maestro i jego staffowi, kreacji i produkcji TVP, orkiestrze Filharmonii Podlaskiej, chórowi WOK za stworzenie, a Widzom Telewizji Polskiej - za wspólne przeżycie tego wspaniałego wydarzenia duchowo-artystycznego - skomentował.
Koncert Andrea Bocelli. Cud życia
— Jacek Kurski PL (@KurskiPL) April 5, 2021
obejrzały 4 mln widzów. Dziękuję Maestro i jego staffowi, kreacji i produkcji TVP, orkiestrze Filharmonii Podlaskiej, chórowi WOK za stworzenie, a Widzom Telewizji Polskiej - za wspólne przeżycie tego wspaniałego wydarzenia duchowo-artystycznego. pic.twitter.com/F6bXiwW0Vs
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 29 marca na antenie stacji obejrzało 2,73 mln widzów (20,32 proc. udziału). Była to czwarta topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,44 mln widzów (emisja 3 kwietnia; 6. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 12 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 1,97 mln oglądających (poniedziałkowe wydanie).
Piąty w ogólnym rankingu był serial „Stulecie Winnych”, który w niedzielę w TVP1 śledziło 2,47 mln osób (16,64 proc. udziału).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności był serial „M jak miłość”, który w TVP2 miał 1,34 mln osób, co dało stacji 25,63 proc. udziału.
Drugie miejsce zajęło spotkanie Polaków z Anglią (1,27 mln widzów w TVP1; 23,76 proc. udziału), a podium uzupełnia dziennik „Fakty” (1,11 mln w TVN; 23,88 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem w 4+
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,51 pkt. proc. do 9,78 proc.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,08 proc. (spadek o 0,42 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,80 proc. (w dół o 0,33 pkt. proc.).
Czwarty był TVN, którego udział wyniósł 7,08 proc. (w dół o 0,06 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 34,06 proc. do 32,74 proc.
TVN24 na czele stacji newsowych
Piąty był TVN24, którego udział spadł o 0,32 pkt. proc. do 4,94 proc. Z siódmej na dziewiątą lokatę spadło TVP Info (stacja miała 3,51 proc. udziału; - 0,34 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych z 10. na 11. miejsce spadł Polsat News (1,97 proc.; w dół o 0,17 pkt. proc.).
TVN na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zmniejszył się o 0,17 pkt. proc. do 9,47 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 9,02 proc. (- 0,42 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (- 0,28 pkt. proc. do 5,93 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 0,77 pkt. proc. do 5,60 proc.).
Polsat liderem w 16-59
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (8,95 proc.; w dół o 0,40 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 liderem, TVP2 wyprzedziła TVP1 w 16-49. „M jak miłość”, mecz Anglia-Polski i „Cud Życia - Andrea Bocelli” hitem tygodnia