TVP1 zdecydowanym liderem, TVN24 i TVP Info wyprzedziły TVP Sport. Mecze Polaków hitami
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły transmisje związane z mundialem 2022: mecze reprezentacji Polski z Argentyną i Francją oraz studio sportowe. Bezkonkurencyjnym liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była Jedynka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 28 listopada do 4 grudnia - najwięcej widzów zgromadził środowy mecz MŚ w piłce nożnej Polska-Argentyna, który w TVP1 oglądało 8,48 mln widzów, co przełożyło się na 55,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Zakończony przegraną naszej drużyny (wynikiem 0 do 2) mecz był relacjonowany również w TVP Sport (1,42 mln widzów) oraz TVP 4K (666 tys.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie miejsce zajął rozegrany cztery dni później mecz z Francją, który zakończył się przegraną 1:3. Transmisję w Jedynce obejrzało 8,12 mln widzów (SHR% na poziomie 55,38 proc.). Dodatkowo w TVP Sport pojedynek miał 2,07 mln oglądających, a w TVP 4K - 557 tys.
Podium uzupełnia relacja ze sportowego studia w przerwie pomiędzy pierwszą a drugą połową spotkania Polaków z Argentyną. Transmisję w Jedynce obejrzało 7,58 mln widzów (SHR% na poziomie 48,42 proc.).
Czwarty był serial „M jak miłość”, który w Dwójce 28 listopada oglądało 3,14 mln widzów (24,60 proc. udziału).
„Fakty” na czele dzienników
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 29 listopada na antenie stacji obejrzało 2,68 mln widzów (21,82 proc. udziału). Była to szósta topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,17 mln widzów (emisja 30 listopada; 11. pozycja w ogólnym rankingu). W zestawieniu top 20 na 13 pozycji uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu z 1,97 mln oglądających (niedzielne wydanie).
6,43 pkt. proc. przewagi udziału TVP1 nad drugim TVN
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu wyniósł 14,09 proc. Wynik stacji zmniejszył się o 2,07 pkt. proc. TVP1 transmutuje większość meczów - głównie nadawanych w prime-time - mundialu 2022, który wystartował 20 listopada br.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, który miał 7,66 proc. udziału (spadek o 0,08 pkt. proc.).
Podium uzupełnia TVP2, która spadła z drugiej lokaty. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 7,45 proc. (w dół o 0,80 pkt. proc.). Stacja nadaje pozostałe mecze, które nie trafiły do ramówki TVP1 (w dodatku są to spotkania nadawane w ciągu dnia).
Z kolei czwarty był Polsat, którego wynik zmniejszył się o 0,24 pkt. proc. do 7,36 proc.
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 39,75 proc. do 36,56 proc.
TVN24 i TVP Info wyprzedziły TVP Sport
Z szóstego na piąte miejsce awansował kanał TVN24 (do góry o 0,33 pkt. proc. do 5,25 proc.). Z siódmej na szóstą lokatę awansowało TVP Info (4,95 proc.; + 0,34 pkt. proc.). Wśród czołowych stacji informacyjnych 11. był Polsat News (1,77 proc.; + 0,16 pkt. proc.).
Z 5. na 7. pozycję spadł TVP Sport, którego udział zmalał o 0,95 pkt. proc. do 4,24 proc. Stacja pokazuje niemal wszystkie mecze mundialu.
Dołącz do dyskusji: TVP1 zdecydowanym liderem, TVN24 i TVP Info wyprzedziły TVP Sport. Mecze Polaków hitami
Tyle w temacie!