SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Play przeznaczył w ub.r. na reklamy 198 mln zł, 4,2 proc. swoich wydatków

W ub.r. faktyczne wydatki marketingowe operatora sieci telekomunikacyjnej Play wyniosły 198,1 mln zł, o 9,4 proc. więcej niż rok wcześniej, przy całkowitych kosztach operacyjnych firmy w wysokości 4,75 mld zł. W pierwszym kwartale br. telekom przeznaczył na promocję 49,5 mln zł.

Według informacji z prospektu emisyjnego spółki Play Communications, która planuje pod koniec lipca br. zadebiutować na warszawskiej giełdzie, w ostatnich trzech latach wydatki reklamowe firmy znacząco wzrosły.

W 2014 roku operator na cele promocyjne przeznaczył 170,1 mln zł, w 2015 roku - 181 mln zł (czyli o 6,4 proc. więcej), a w ub.r. - 198,1 mln zł (po wzroście o 9,4 proc. w skali roku).

Wydatki marketingowe firmy były tylko nieznacznie niższe od kosztów pensji i ubezpieczeń pracowników (wzrosły one z 203,1 mln zł w 2014 roku do 220,3 mln zł w ub.r.) oraz dodatkowych świadczeń pracowniczych, które zmalały w tym okresie z 286,9 do 227,5 mln zł.

Od 4,5 roku Play prowadzi serię kampanii reklamowych, w których znane osoby odwiedzają salon sprzedaży sieci, gdzie pracuje dwójka sprzedawców. W połowie ub.r. sieć wprowadziła taryfy Solo, Duet i Rodzina, które promowali Agnieszka Dygant, Piotr Adamczyk, Pascal Brodnicki i Kuba Wojewódzki. Wiosną Wojewódzki i Agnieszka Chylińska z grupą dzieci reklamowali Internet Elastyczny, a pod koniec ub.r. do rejestrowania numerów prepaidowych w tej sieci zachęcali m.in. youtuberzy.

Jak to wygląda w porównaniu z danymi cennikowymi Kantar Media, które nie obejmują internetu? W pierwszych trzech kwartałach ub.r. Play wydał cennikowo 257,8 mln zł, o 10,9 proc. mniej niż rok wcześniej. To może oznaczać, że telekom część swojego budżetów przesunął z mediów tradycyjnych do internetu.

Bartosz Dobrzyński, dyrektor marketingu Play, w połowie ub.r. mówił portalowi Wirtualnemedia.pl, że za dwa lata wydatki reklamowe firmy w internecie będą tak samo duże jak w telewizji.

W pierwszym kwartale br. Play wydał na reklamy 49,5 mln zł, o 0,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Obecnie operator reklamuje wakacyjną promocję Play na Kartę (w kampanii występuje piosenkarka Sarsa), ofertę Stan Nielimitowany (reklamami z udziałem Kuby Błaszczykowskiego, Martyny Wojciechowskiej i Arkadiusza Jakubika) oraz nową ofertę roamingową (z Martyną Wojciechowską).

Jak wydatki marketingowe mają się do ogólnych wyników finansowych Play? Wpływy operacyjne firmy w 2014 roku wyniosły 4,59 mld zł, rok później - 5,44 mld zł, a w ub.r. - 6,12 mld zł.

Jednocześnie koszty operacyjne telekomu wzrosły z 3,79 do 4,75 mld zł, zysk operacyjny - z 773,5 mln zł do 1,29 mld zł, a zysk netto - z 498,9 do 712 mln zł.

W ub.r. wydatki marketingowe stanowiły 4,17 proc. wszystkich wydatków operacyjnych firmy.

Dołącz do dyskusji: Play przeznaczył w ub.r. na reklamy 198 mln zł, 4,2 proc. swoich wydatków

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mniej marketingu, więcej infrastruktury!
Fajnie by było jakby zainwestowali też we własne przekaźniki, bo opieranie się na cudzych, niestety jest zawodne (przynajmniej ja to mocno odczuwam).
odpowiedź