SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydatki na reklamę radiową wzrosły prawie o 100 mln

630,5 mln zł - tyle w okresie od stycznia do maja 2007 wydali reklamodawcy na promocję w radiu.

To prawie o 100 mln więcej niż w analogicznym okresie w zeszłym roku. Dokładnie wydano wtedy 548,1 mln zł.

W tym roku, jak i w ubiegłym, na czele jest RMF FM. Reklamodawcy zostawili tam 151 811 035 zł, czyli o 7 mln mniej niż w 2006. Pierwsza trójka bez zmian. Na drugim miejscu Radio Zet - 139 968 645 zł (136 364 889 zł przed rokiem), a później Trójka Polskiego Radia - 19 579 135 zł (22 689 675 zł). Warto zwrócić uwagę, jak duże różnice są między topowymi stacjami komercyjnymi, a najpopularniejszymi stacjami publicznymi. Na dalszych miejscach są stacje sieci Eska i Program Pierwszy Polskiego Radia.

bez autopromocji
Rok / Miesiąc I-V.2007
TOP Medium Wpływy [zł]
Razem: Radio 631 532 789 zł
RMF FM 151 811 035 zł
ZET 139 968 645 zł
PR 3 19 579 135 zł
ESKA Wrocław 17 102 710 zł
ESKA Warszawa 16 803 980 zł
PR 1 16 145 713 zł
ESKA Poznań 13 074 924 zł
HIT FM (ESKA Trójmiasto) 12 578 402 zł
ESKA Łódź 11 334 058 zł
ESKA Katowice (Śląsk) 10 634 540 zł
bez autopromocji
Rok / Miesiąc I-V.2006
TOP Medium Wpływy [zł]
Razem: Radio 548 141 271 zł
RMF FM 158 548 490 zł
ZET 136 364 889 zł
PR 3 22 689 675 zł
PR 1 18 424 540 zł
ESKA Warszawa 13 479 014 zł
ESKA Wrocław 10 956 762 zł
ESKA Poznań 9 799 707 zł
ESKA Łódź 9 324 458 zł
HIT FM (ESKA Trójmiasto) 8 754 296 zł
WAWA 8 262 231 zł


Pierwszą dziesiątkę reklamodawców w okresie I-V 2007 otwiera Aflofarm (18 674 082 zł). Za nim jest Media Saturn (17 891 070 zł), a później Euro RTV AGD (16 817 142 zł), które straciło pozycję lidera z zeszłego roku (19 842 348 zł).

bez autopromocji
Rok / Miesiąc I-V.2007
TOP reklamodawca Koszt [zł]
Razem: radio 631 532 789 zł
AFLOFARM 18 674 082 zł
MEDIA SATURN HOLDING POLSKA 17 891 070 zł
EURO RTV AGD 16 817 142 zł
POLKOMTEL S.A. 16 775 332 zł
AXEL SPRINGER POLSKA 12 264 403 zł
TOTALIZATOR SPORTOWY - LOTTO 11 151 081 zł
LEKAM 9 123 448 zł
AGORA S.A. 8 875 162 zł
RENAULT S.A.R.L. POLSKA 8 486 136 zł
PTK CENTERTEL 8 373 363 zł
bez autopromocji
Rok / Miesiąc I-V.2006
TOP reklamodawca Koszt [zł]
Razem: radio 548 141 271 zł
EURO RTV AGD 19 842 348 zł
AFLOFARM 18 819 934 zł
AGORA S.A. 16 139 951 zł
GENERAL MOTORS POLSKA 10 604 426 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 10 492 635 zł
POLKOMTEL S.A. 9 942 626 zł
PTK CENTERTEL 8 733 026 zł
AXEL SPRINGER POLSKA 8 089 622 zł
MEDIA SATURN HOLDING POLSKA 7 784 388 zł
FIAT AUTO POLAND 7 212 235 zł


Dane opracowano na podstawie cen netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów. Dane udostępnił Expert Monitor (www.expert-monitor.pl).


teliszewskiMaciej Teliszewski, dyrektor zarządzający CR Media, specjalista ds. radia
Stumilionowy wzrost wydatków jest osiągnięty głównie przez wzrost cennikowy większości stacji. Wzrost realny na ten rok waha się w granicach 3,8 proc. Beneficjentami osiągniętej w pierwszych pięciu miesiącach sumy są głównie stacje sieciowe, czyli Grupa Radiowa Time, Grupa Radiowa Agory, także Ad.Point. Zaskoczenie to spadek przychodu Trójki. Wydaje mi się, że jeden z brokerów Polskiego Radia, generując duże przychody w zeszłym roku, stracił możliwości brokerskie w 2007 i to przełożyło się na wyniki jego klientów. W prasie nic się nie ruszyło, radiowy wzrost nie zwala z nóg, popularność telewizji jest niezmienna, internet rośnie w zaskakującym tempie i stad, pomimo że okrągła suma dobrze wygląda, w rzeczywistości nadawcy nie zarabiają wiele. Reklamodawcy zawsze najchętniej sięgną po telewizję. Nadwyżkę zaś przeznaczą na strony www.

Dołącz do dyskusji: Wydatki na reklamę radiową wzrosły prawie o 100 mln

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl