10,48 mln osób oglądało ogłoszenie wyników wyborów. W TVP1 - 2,4 mln, w TVN24 - 2 mln
Prawie 10,5 mln widzów oglądało w niedzielny wieczór ogłoszenie sondażowych wyników wyborach prezydenckich. Najwięcej widzów program poświęcony wyborom śledziło w TVP1, a dalej uplasowały się TVN24 i TVP Info - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Między umownie przyjętą godz. 21.00 a 21.10 wyniki badania exit poll zrealizowanego przez Ipsos transmitowało na żywo 10 kanałów. Ich łączna widownia wyniosła 10,48 mln oglądających, co przełożyło się na 67,57 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 63,48 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 63,25 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Najwięcej widzów ogłoszenie wyników oglądało w TVP1. Stacja miała widownię na poziomie 2,42 mln osób, co dało jej pozycje lidera całego rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z 2,03 mln widzów należało do TVN24 pokazującego w tym paśmie fragment „Czasu decyzji”.
Podium w rankingu najchętniej oglądanych stacji między godz. 21.00 a 21.10 uzupełnia informacyjny kanał TVP, który miał 1,89 mln widzów.
Czwarte, piąte i szóste miejsce w całym rynku zajęły kolejne stacje prezentujące wyniki badania exit poll. Odpowiednio były to takie kanały jak: TVN (1,55 mln), Polsat (1,13 mln) i Polsat News (856 tys.).
Kolejny był TVN24 BiS, który w całym rynku zajął 8 lokatę (563 tys.), a następnie uplasowały się: WP (27 tys.; 42. miejsce), Telewizja wPolsce.pl (8 tys.; 75. miejsce) i TV Republika (3 tys.; 101. miejsce).
Czytaj także: wygraj nagrody po 10 tys. dolarów
Na czele TVP
Spośród poszczególnych grup telewizyjnych najwięcej oglądających ogłoszenie wyników wyborów miały kanały Telewizji Polskiej, które śledziło 4,31 mln osób (TVP1 i TVP Info). Druga była tutaj Telewizja TVN - 4,15 mln widzów (TVN, TVN24 i TVN24 BiS), a trzecia - Telewizja Polsat - 1,98 mln (Polsat i Polsat News).
Dane oglądalności poszczególnych pozycji programowych poświęconych wyborom w poszczególnych stacjach.
Wieczory wyborcze relacjonowały również inne media, m.in. czołowe portale internetowe, rozgłośnie radiowe, czy tytuły prasowe. W poniedziałek Onet, „Fakt” oraz „Newsweek” podały, że ich wspólna transmisja wieczoru wyborczego została odtworzona łącznie ponad 4,3 mln razy (wyniki z transmisji i fragmentów publikowanych na portalu Onet.pl oraz na platformach mediów społecznościowych).
Z kolei w interaktywnych ankietach użytkownicy wzięli udział ponad 7600 razy. - Jako pierwsi w Polsce zrealizowaliśmy wieczór wyborczy w dwóch formatach - tradycyjnym oraz tzw. pionowym, przeznaczonym specjalnie dla użytkowników Facebooka na smartfonach. Format został bardzo dobrze przyjęty przez użytkowników, jestem przekonany, że z nami zostanie na stałe - mówi Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onet.pl.
Z kolei wieczór wyborczy Wirtualnej Polski i jego fragmenty zostały odtworzone w serwisach WP i mediach społecznościowych ponad 6 mln razy. Sama transmisja na żywo była odtwarzana prawie 2 mln razy. To najlepszy wynik w historii podobnych produkcji w Wirtualnej Polsce i najlepszy wynik niedzielnych transmisji online w polskim internecie. Sposób realizacji wieczoru wyborczego, interaktywność i dobór gości powoduje, że coraz więcej widzów wyniki wyborów woli śledzić w smartfonach - informujeJacek Amsterdamski, szef wideo w Wirtualnej Polsce.
Wybory wygrał Andrzej Duda
Według badania exit poll firmy Ipsos w pierwszej turze wyborów prezydenckich wygrał Andrzej Duda (Zjednoczona Prawica), zdobywając 50,4 proc. głosów. Na drugiej pozycji uplasował się Rafał Trzaskowski (Koalicja Obywatelska) z poparciem 49,6 proc.
W poniedziałek rano PKW podała nieoficjalne wyniki wyborów prezydenckich z 99,97 proc. obwodów wyborczych. Według tych danych Duda zdobył 51,21 proc. głosów, a Trzaskowski - 48,79 proc.
Dla porównania, łączna widownia ogłoszenia wyników pierwszej tury wyborów (odbyła się 28 czerwca; dane również dla pasma 21.00.00-21.09.59) wyniosła 9,55 mln oglądających, co przełożyło się na 66,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 66,37 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 64,65 proc. w grupie 16-59.
Najwięcej widzów ogłoszenie wyników oglądało w TVP Info. Stacja ta miała widownię na poziomie 2,15 mln osób, co dało jej pozycje lidera całego rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z 1,92 mln widzów należało do Jedynki.
Wówczas wieczory wyborcze pokazało 11 stacji telewizyjnych znajdujących się w monitoringu NAM.
Czytaj także: wygraj nagrody po 10 tys. dolarów
Dołącz do dyskusji: 10,48 mln osób oglądało ogłoszenie wyników wyborów. W TVP1 - 2,4 mln, w TVN24 - 2 mln